افتتاح طرح‌های بیمارستانی در خوزستان

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان مجهزی در دشت‌آزادگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار کرد: از وزارت نفت برای تامین اعتبار احداث این بیمارستان تشکر می‌کنم. هاشمی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان استان، اقدامات مهمی درحال انجام است که امیدواریم بتوانیم برنامه‌های بیشتری را در سال ۹۷ در این استان پیگیری کنیم‌. وزیر بهداشت گفت: پس از ماه رمضان، برخی طرح‌ها در شهر اهواز و دیگر شهر‌ها مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال سرانه تخت بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی در استان خوزستان افزایش پیدا کند. هاشمی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت در خصوص کاهش اثر آلودگی صنایع در خوزستان اظهار کرد: به‌منظور کاهش اثر آلودگی برخی صنایع به‌ویژه در مناطق مسکونی و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از این آلودگی‌ها، باید در استان به‌ویژه شورای سلامت تصمیم‌گیری‌هایی اتخاذ شود. در سطح وزارت نیز توصیه می‌کنیم صنایع آلاینده با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری و دولت بر حفظ محیط زیست، از سلامتی مردم مراقبت کنند. هاشمی اظهار کرد: افزایش تخت‌های بیمارستان درحالی‌که منابع بیماری‌زا در خصوص آلودگی‌ هوا و مسائل زیست‌محیطی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، هنر نیست.

آبادان و خرمشهر قطب پزشکی می‌شوند

وی تصریح کرد: خیلی دور نمی‌بینم که آبادان و خرمشهر به وضعیت ممتازی در کل غرب آسیا برسند به این دلیل که این مناطق بسیار غنی هستند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آبادان و خرمشهر را زنده می‌بینم، افزود: فوق‌تخصص‌های جدیدی را همین ماه به منطقه اعزام می‌کنم و پیگیر موضوع سی‌تی‌اسکن، رادیوتراپی و آمبولانس هوایی و دریایی خواهم بود. وی گفت: امیدوار هستیم که در جذب هیات علمی، نمایندگان مجلس نیز به ما کمک کنند و برای تبدیل شدن جنوب‌غرب خوزستان به یک قطب پزشکی باید صبور و شاکر باشیم.  هاشمی اضافه کرد: با توجه به جذب ۵۰درصدی دانشجوی بومی در دانشکده علوم پزشکی آبادان پیشنهاد من این است که منطقه آزاد اروند این دانشجویان را بورسیه کند.

وی ادامه داد: در بحث همراهی و همکاری با بخش خصوصی اعلام می‌کنم که آماده اعطای هرگونه مجوز در بحث تخت بیمارستانی، آزمایشگاهی و...هستیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با تماشای شاخص‌های بهداشتی در منطقه و فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان بسیار خوشحال و متعجب شدم و این آمار بسیار استاندارد و خوب است. وی اظهار کرد: باید کمک کنیم تا نیروهای متخصص در منطقه بمانند و نیروی انسانی برای ماندن باید دلخوش و دلگرم شود. هاشمی افزود: یک شرکت فرانسوی خواهان دریافت مجوز برای فعالیت در حوزه داروسازی است که ما فعالیت در منطقه آزاد اروند را به آنها پیشنهاد دادیم و در این حوزه اهتمام ویژه داریم به این خاطر که معتقدیم خوزستان به گردن تمام ایرانیان حق دارد.

 دولت توجه خوبی به بهداشت و درمان داشته

استاندار خوزستان نیز گفت: بهداشت و درمان یکی از نقاط برجسته و درخشانی است که دولت تدبیر و امید به آن توجه داشته است. غلامرضا شریعتی اظهار کرد: خدا را شاکریم که با همکاری وزارتخانه‌های نفت و بهداشت، بیمارستانی مطابق با استانداردهای ملی برای این منطقه که خط مقدم دفاع مقدس بوده و زیرساخت‌های خود را در راه دفاع از کیان ایران اسلامی از دست داده، مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه این مجموعه هدیه‌ای از طرف دولت به مردم دشت آزادگان است، افزود: امیدواریم از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای حوزه بهداشت و درمان استفاده بهینه شود و مطابق با استانداردهای ملی برای این منطقه تلاش و مطابق با آن عمل شود. شریعتی ادامه داد: در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان طرح‌های خوبی افتتاح شد؛ دولت در زمینه ارتقای بخش سلامت و توجه به این موضوع همت خوبی داشته و در تمام کشور کم‌نظیر و در خوزستان این گام بزرگ‌تر و بلندتر بوده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: دولت در خوزستان نه‌تنها در بخش مستقیم سلامت که بهداشت و درمان باشد همت گماشته، بلکه تامین آب شرب سالم و بهداشتی که با هزینه‌های سرسام‌آوری در حال انجام است را نیز در دستور کار خود دارد. وی ادامه داد: طرح آبرسانی غدیر جزو مواردی است که دولت به آن اهتمام ویژه داشته و ارتقای پوشش بخش فاضلاب نیز از دیگر موارد است. شریعتی گسترش مراکز درمانی و پایگاه‌های سلامت را جزو توجهات ویژه دولت به استان خوزستان دانست و گفت: بیمارستان‌های زیادی در این دولت برای خوزستان افتتاح یا در آستانه افتتاح هستند که رامهرمز، مسجدسلیمان، دشت آزادگان، سوانح و سوختگی اهواز، کودکان اهواز، بهبهان و باغملک از آن جمله  هستند. شریعتی اظهار کرد: ارتقای بخش بهداشت و درمان و سلامت از درآمد سرانه و تولید ناخالص ملی اقدام خوبی است که نشان می‌دهد در حال نزدیک شدن به کشورهای توسعه یافته هستیم و این اقدام ارزشمندی است که به همت دولت در حال انجام است.