علیار راستگو در نخستین نشست مطبوعاتی خود گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت به تبریز، دستاوردهای خوبی به همراه داشت که پس از رعایت تشریفات قانونی و طی فرآیند ابلاغ، در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تراکتورسازی به شخص خاصی واگذار می‌شود یا خیر؟ با تقسیم پاسخ به این پرسش در دو حوزه هلدینگ تراکتورسازی و باشگاه تراکتورسازی اظهار کرد: تمام سهام هلدینگ تراکتورسازی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است و در مورد اینکه باشگاه را می‌خواهند به شخص دیگری واگذار کنند یا نه باید مسوولان مربوط اظهارنظر کنند.

راستگو همچنین با اشاره به بارش‌های بی‌سابقه اخیر در تبریز از تلاش مسوولان برای هدایت آب‌های سطحی به دریاچه ارومیه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در شرق تبریز، بارش بیش از ۱۷ میلی‌متر را شاهد بودیم و امیدواریم در روزهای آینده نیز شاهد افزایش نزولات جوی در تبریز و سایر شهرستان‌های استان باشیم.

راستگو در ادامه حاشیه‌نشینی را از مهم‌ترین معضلات فعلی تبریز دانست و گفت: در برخی از مناطق تبریز، بسیاری از خانه‌ها در مسیر مسیل‌ها احداث شده‌اند که بیش از ۳۰ سال قدمت دارند و مربوط به زمان پس از استقرار دولت تدبیر و امید نیست ولی فرمانداری تبریز، نهایت تلاش خود را برای ساماندهی این منازل به‌کار گرفته است.

وی همچنین به تبیین آخرین وضعیت طرح بزرگ میدان آذربایجان تبریز اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به قرار گرفتن در مسیر ورودی تبریز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر روز این موضوع را از شهرداری پیگیری می‌کنم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تبریز تا امروز فعال نشده است، اظهار کرد: دو ماه است که مسوولیت فرمانداری تبریز را بر عهده دارم و در این مدت اکثریت جلسات در راستای تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات این حوزه بوده است.

 فرماندار تبریز ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این مفهوم نیست که ۵۰۰ نفر را در یک جلسه جمع کنیم و دو نفر سخنرانی کنند و بروند.اقدامات این چنینی، بی‌فایده خواهد بود و ما تلاش می‌کنیم مشکلات را به صورت عملی رفع کنیم.