غلامرضا شریعتی اظهار کرد: خوزستان در تحقق دولت الکترونیک و اجرای دستورات رئیس‌جمهور در این حوزه، جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده و در این زمینه اقدام به اجرای طرح‌های متعددی کرده است. وی ادامه داد: اجرای طرح ارسال نامه‌های مردمی از دفاتر پیشخوان به اداره‌ها و سازمان‌ها در خوزستان و آن هم برای نخستین بار در کشور، پیاده سازی طرح «جی نف» به صورت سریع‌تر از برنامه زمانبندی شده، برنامه‌ریزی و تهیه طرح شهر هوشمند اهواز، توسعه کسب و کارهای الکترونیک در استان و همچنین اجرای طرح جامع پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان به عنوان طرح نمونه ملی از اقدامات انجام گرفته در استان است که در اجرای آنها پیشگام بوده است.

استاندار اظهار کرد: طرح استعلام اصالت هویت برخط (حذف اخذ کپی از مدارک هویتی شهروندان در دستگاه‌های اجرایی) در سال ۹۴ برای نخستین‌بار، به‌عنوان یک طرح پژوهشی در استان خوزستان کلید خورد و با همکاری وزارت کشور، سازمان ثبت احوال و نهاد ریاست جمهوری، زیرساخت‌های فنی و اجرایی این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در سال ۹۵ برای نخستین بار در استان پیاده سازی شد.

شریعتی ادامه داد: در این طرح زیرساخت‌های لازم در بستر شبکه دولت ایجاد شده است. اکنون بیش از ۱۰۰ سازمان امکان دسترسی به این خدمت را دارند. استعلام برخط (آنلاین) سوابق هویتی، پیشگیری از جعل اسناد سجلی و هویتی، دسترسی به آخرین وضعیت و اصلاحیه‌های سجلی، مبارزه با پولشویی و تخلفات هویتی در بانک‌ها، کاهش هزینه‌های کپی و مصرف کاغذ، رضایتمندی بیشتر مردم و کاهش تردد شهری از اهداف طرح یادشده است.

وی افزود: طی این مدت دفتر فناوری اطلاعات و بازرسی استانداری خوزستان بر اجرای صحیح فرآیند در ادارات نظارت کرده است و به این منظور بیش از ۲۰ مورد بازدید از اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی داشتیم. همچنین دوره‌های آموزشی متعددی در باره این طرح برای اداره‌ها برگزار شده است.

استاندار خوزستان اعلام کرد: استعلام کارت پایان خدمت، ایثارگری، مدرک تحصیلی و موارد مشابه در این بستر پیش‌بینی شده است که در استان آماده پیاده‌سازی هستند.رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری خوزستان نیز گفت: ارائه خدمات الکترونیک توسط دولت باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود. اگر مطالبه‌ اجتماعی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد در حوزه خدمات الکترونیک وجود داشت حتما وضعیت خدمات الکترونیک دولت از وضع موجود بهتر بود.  محسن سزاری اظهار کرد: در سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان قرار است خدمات الکترونیک دولت معرفی شوند و برای این کار یک سالن مخصوص در نظر گرفته شده است. دولت خدمات الکترونیک مختلفی ارائه می‌دهد، برخی از این خدمات چند سال است که از سوی دولت ارائه می‌شوند؛ اما مردم از آنها اطلاعی ندارند.

وی افزود: در نمایشگاه امسال علاوه‌بر معرفی خدمات الکترونیک که در حال حاضر ارائه می‌شوند برنامه‌های مختلف دولت در آینده نیز معرفی خواهد شد. مردم یا خدمات الکترونیک ارائه‌شده را نمی‌شناسند یا اگر هم می‌شناسند نیز آن را به عنوان حق خود از سازمان‌ها طلب نمی‌کنند.  سزاری خاطرنشان‌کرد: در نمایشگاه الکامپ تلاش می‌کنیم که آمادگی لازم را در این زمینه ایجاد کنیم.