محمدرضا جوادی با بیان اینکه امسال برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به سال ۹۵ هفت درصد رشد داشت اما تعداد نفرات تغییر نداشت، اظهار کرد: در حوزه امانت کتاب شاهد رشد ۶۷ درصدی بودیم.وی با اشاره به اینکه قبلا تا استانداردها فاصله فراوانی داشتیم اما طی چند سال اخیر طبق تلاش‌های صورت گرفته به حد مطلوبی رسیده‌ایم، ادامه داد: فضا، نیرو و مربی ظرفیتی است که به حد مطلوب از آنها بهره‌برداری می‌شود.مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان افزود: سال گذشته طرح «کانون مدرسه» با شکل و رویکرد جدید برگزار شد، به این منظور تعامل مطلوبی بین کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان طبق روال گذشته قبل از شروع سال بود، خاطرنشان کرد: امسال در حوزه فرهنگی ۱۹ عنوان برنامه خاص در نظر گرفته شده است. جوادی با بیان اینکه ۱۳ عنوان فعالیت هنری و ۶ عنوان فعالیت ادبی در نظر گرفته‌ایم، افزود: بخشی از فعالیت علمی و دینی در حوزه فعالیت فرهنگی قرار می‌گیرد. وی با تاکید بر اینکه امیدواریم تا پایان سال شاهد رشد پنج درصدی دفعه فعالیت و نفر باشیم، گفت: برای امسال ۶۷ هزار دفعه برنامه پیش‌بینی شده است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی شده بیش از یک‌میلیون نفر از برنامه‌ها بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: ۲۸۰ هزار جلد کتاب در سال گذشته امانت داده شد که امیدواریم امسال رشد ۱۰ درصدی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شعار سال نسبت به حمایت از کالای ملی برنامه‌هایی در دستور کار است، افزود: طرح «کانون مدرسه»؛ برنامه دینی «دعایی برای تو»، جشنواره قصه‌گویی استانی و قصه‌گویی رضوی اجرا خواهد شد. جوادی از وجود ۴۱ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خبر داد و افزود: تعداد اعضای اسمی کانون ۷۰ هزار نفر است  اما اعضای واقعی کمتر است و به نظر می‌رسد ۳۰ هزار نفر اعضای فعال داشته‌ باشیم که در کارگاه‌های هنری، ادبی، فرهنگی، دینی و علمی فعالیت دارند. وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف کانون غنی‌سازی اوقات فراغت است و در طول سال فعالیت مستمری در این حوزه اجرا شده که خوشبختانه با استقبال چند ساله به دلیل اعتماد خانواده‌ها مواجه هستیم، گفت: شعار امسال برنامه‌های اوقات فراغت کانون به مانند سال گذشته «شادی، بالندگی و خلاقیت» انتخاب شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه از امروز تا هفتم شهریور کلاس‌های اوقات فراغت برای گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال در قالب ۳۶۵ برنامه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کلاس‌هایی همچون رباتیک و لگو  امسال به برنامه‌ها اضافه شده است.وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های اوقات فراغت ۱۸۰ مربی به صورت پروژه‌ای با ما همکاری خواهند داشت، افزود: پیش‌بینی شده امسال ۴۴۰ هزار مخاطب کودک و نوجوان را پوشش دهیم.جوادی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ برنامه برگزار شد که ۴۰۰ هزار نفر را پوشش دادیم که امسال پیش‌بینی شده رشد ۱۰ درصدی داشته باشیم، گفت: اوقات فراغت وقت خاص و مهمی است که  باید برای آن برنامه‌ریزی مانند سال تحصیلی داشته باشیم.