مشاور زیست‌محیطی طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با اشاره به پارامترمصرف آب در نیروگاه‌ها افزود: آب، همواره از موضوعاتی است که ذهن مسوولان و مردم را به خود جذب می‌کند. از این رو برای صیانت از منابع آبی کشور و مقابله با مشکلات ناشی از کم‌آبی و خشکسالی در کشور باید در کنار توسعه اقتصادی، به این موضوع مهم هم پرداخت که خوشبختانه در طرح جدید، می‌خواهیم نیروگاهی با راندمان بالا و با قابلیت کمترین مصرف آب احداث کنیم.در تعریف دقیق می‌توان گفت، نیروگاه‌های فعلی به ازای هر کیلووات ساعت تولید برق، حدود ۱۱/ ۰ لیتر آب مصرف می‌کنند؛ در حالی که آب مصرفی نیروگاه جدید کلاس«J» با در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی و براساس ارقام طراحی، نسبت به نیروگاه‌های فعلی، از رقم بسیار پایین‌تری برخوردار است.

علی فرهور، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهیدرجایی نیز گفت: این نیروگاه با دارا بودن کارکنان و متخصصان با تجربه توانسته است جایگاه خوبی در صنعت برق کشور داشته باشد؛ به‌طوری که تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران موجب شده تا نیروگاه شهیدرجایی همواره بر اساس نتایج عملکرد آن از سوی شرکت مادرتخصصی برق حرارتی و وزارت نیرو مورد تقدیر قرار گیرد. فرهور اظهار کرد: کاهش میزان مصرف آب در چند سال گذشته، افزایش میزان مصرف گاز طبیعی با هدف کاهش آلایندگی و آمادگی بالای واحدهای ۱۳‌گانه این نیروگاه گواه عملکرد مطلوب این شرکت است.

نصرالهی، مدیر طرح‌های بازتوانی نیروگاه‌ها درباره اجرای این طرح گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و بررسی‌های به عمل آمده انتظار خواهیم داشت پس از ارائه گزارش‌های تکمیلی از جانب مشاوران ژاپن که قرار است برای اجرای این طرح، تسهیلاتی با نرخ سود بسیار پایین در اختیار وزارت نیرو قرار دهند و همچنین پس از ارائه گزارش‌های کارشناسان ایرانی به مقامات مسوول، تا پایان سال ۲۰۱۸ این طرح به مرحله اجرا درآید.