سیدمحمد قافله‌باشی افزود: در استان ۵۸۴ هزار مشترک برق داریم که با صرفه‌جویی ۱۰‌درصدی می‌توانیم از پیک بار تابستان با کمترین خاموشی عبور کنیم.

قافله‌باشی در همایش مدیریت مصرف برق و راهکارها و روش‌های کاهش مصرف برق که در اداره‌ها برگزار شد؛ اظهار کرد: میانگین نرخ مصرف برق در استان ۶/ ۳‌درصد است که نشان می‌دهد ساخت‌و‌ساز و فعالیت‌های صنعتی در استان زیاد است.

وی افزود: سالانه ۱۶ هزار کنتور برق خانگی در استان واگذار می‌شود و این روند بیانگر رشد روز افزون انرژی برق در استان است که باید مدیریت شود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: ساخت هر نیروگاه به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با رشد ۱۵‌درصدی مصرف برق در استان اگر صرفه‌جویی صورت نگیرد مجبور به اعمال برنامه خاموشی مستمر هستیم.

قافله‌باشی اضافه کرد: ظرفیت حجم قرارداد اداره برق با بخش اداری استان در مدیریت مصرف انرژی ۱۲ مگاوات است که تاکنون یک مگاوات آن محقق شده است.

وی اظهار کرد: در بخش تجاری ۲۹ مگاوات و در سی ان جی حدود ۱۳ مگاوات ظرفیت عقد قرارداد داریم که نیمی از آن منعقد شده و بقیه نیازمند همکاری مشترکان است تا بتوانیم ضمن کاهش هزینه‌ها به مدیریت مصرف برق کمک کنیم.

 معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: هر یک درجه گرمای هوا که در تابستان اضافه می‌شود موجب افزایش ۵۰۰ مگاوات انرژی برق می‌شود از این رو در این ایام باید با مدیریت مصرف برق از تابستان با کمترین خاموشی عبور کنیم.