«گلستانی»‌ها در مصرف برق  صرفه‌جویی کنند

وی افزود: برای تامین مصرف مشترکان نیاز به مدیریت مصرف بار استراتژیک داریم برای همین در برخی ساعت‌ها شاهد خاموشی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: اگر مردم در میزان مصرف تنها ۵‌درصد صرفه‌جویی کنند، می‌توان کمبود نیروهای برق آبی کشور را جبران کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی یکی از بخش‌های پرمصرف است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند مصرف را کاهش دهند و برای همین در استان با دستور استاندار، اقدام به جابه‌جایی ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان کرده‌ایم.

نصیری گفت: این اقدام می‌تواند پیک مصرف را حداقل تا یک ساعت به تاخیر بیندازد و شرایط را برای تامین برق مشترکان خانگی فراهم کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان ملزم هستند از ساعت ۱۲ هر روز همه وسایل سرمایشی خود را از مدار خارج کنند. در صورتی که دستگاه‌ها رعایت نکنند با آنها هم برخورد شده و خاموشی برای آنها اعمال می‌شود.

وی یادآور شد: میزان مصرف استان در زمستان در سایر بخش‌ها ۳۷۰ مگاوات است اما در تابستان این میزان به ۱۲۰۰مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

نصیری گفت: سال گذشته با ۱۰۰ مگاوات صرفه‌جویی توانستیم از هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان جلوگیری کنیم، اما شرایط فعلی مناسب نیست و باید تلاش‌ها را در این زمینه بیشتر کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که داریم اگر مصرف مدیریت نشود، مجبور به اجرای طرح مدیریت بار استراتژیک خواهیم شد و در صورتی که از این کار هم پاسخ مناسبی دریافت نکنیم، دچار خاموشی‌های چند‌ساعته می‌شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه در حوزه صنایع، کشاورزی و در بخش تجاری تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شده است، افزود: ۳۵۰۰ مشترک در این بخش‌ها با شرکت برق همکاری می‌کنند و سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تشویقی به این واحدها داده شد.

وی درباره نیروگاه‌های خورشیدی و ظرفیت‌های استان در این زمینه اظهار کرد: اخیرا در ارتباط با این موضوعات سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی مراجعه کردند و در حال بررسی شرایط هستند.

نصیری گفت: همچنین ۲ نیروگاه برق مقیاس کوچک نیز در شهرستان‌های رامیان و مراوه‌تپه به بهره‌برداری رسیده و با توجه به وضعیت استان در حال بررسی احداث این نیروگاه‌ها در شهرهای دیگر هستیم.