طاهری در ادامه گفت: ۸ طرح مردمی و ۱۱۴ طرح نیز سایر طرح‌های ما در استان هستند. در مجموع برای تامین اعتبار این ۴۲۰ طرح شامل ۲۱۰۵ کلاس به ۳۰۸‌میلیارد تومان نیاز داریم.وی در ادامه افزود: اعتبارات تخصیص یافته برای دستگاه‌های اجرایی، تاکنون کمتر از ۵۰‌درصد بوده است اما آموزش و پرورش تاکنون حدود ۵۱‌درصد تخصیص اعتبارات داشته است.  رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه یکی از دغدغه‌ها را محتوا دانست و گفت: در این حوزه به دلیل رسالت خاصی که بر عهده آموزش و پرورش است نیازمند بازنگری هستیم. یکی از اقداماتی که باید انجام دهیم، تغییر محتوا و تمرکز و بحث تربیت است. وی افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های ما در آموزش و پرورش، مساله فضا است. مکان‌یابی، معماری فضا، سایز مدرسه و دسترسی مناسب به آن و بسیاری موارد دیگر براساس سند تحول بنیادین تعیین می‌شود.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مساله نیروی انسانی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزش و پرورش است. جامعه آماری آموزش و پرورش از معلم، دانش‌آموز و کلاس‌های درس تشکیل شده است. معلم‌ها انباشت سرمایه انسانی هر کشور هستند. در کشور ما نیز براساس همین تفسیر باید هرگونه هزینه‌کرد در آموزش و پرورش را به‌عنوان سرمایه‌گذاری تلقی کنیم.طاهری خاطرنشان‌کرد: بسیاری از مشکلات اجرایی ناشی از عدم هماهنگی دستگاه‌های مختلف است. در این حوزه باید از منابع اصولی و پایدار استفاده شود. همچنین مصارف باید شفاف، منضبط و با افزایش بهره‌وری باشد.وی ادامه داد: در این حوزه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، طرحی در سیستان‌و‌بلوچستان به‌صورت پایلوت اجرا شده است. این طرح در سه استان دیگر نیز اجرا شده است و در خوزستان نیز امیدواریم اجرا ‌شود.رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان‌کرد: سامان‌دهی نیروی انسانی، یک مساله پیچیده، حساس و مهم است و با بخشنامه و توصیه‌نامه نمی‌توان با مساله نیروی انسانی برخورد کرد. قانون خدمات کشوری شاید ظرفیت‌های یک معلم و استاد را برآورده نکند. در این قانون ظرفیتی است که از آن استفاده نمی‌کنیم و لازم است در سیاست‌گذاری‌های آینده به این مساله توجه ویژه شود.

طاهری ادامه داد: نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش به خصوص در حوزه معلم‌ها باید با نهایت دقت انجام شود. حفظ و نگهداری آنها باید نخستین استراتژی یک سازمان باشد. باید دغدغه‌های معلم‌ها را درک کنیم. ممکن است معلم‌ها انگیزه کمتری برای ماندن داشته باشند، ما باید انگیزه آنها را بالا ببریم و از آنها بخواهیم در آموزش و پرورش بمانند.وی خاطر نشان‌کرد: سال ۷۱، ۱۳۱ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شدند. این ۱۳۱ هزار نفر به‌صورت همزمان می‌خواهند از آموزش و پرورش خارج شوند. این درست نیست. معلم‌ها باید به تدریج از آموزش و پرورش خارج شوند. قانون می‌گوید تا سن ۶۵ سال در مشاغل تخصصی، افراد می‌توانند مشغول به کار باشند. نیروهایی که در خوزستان هستند، نیروهای باتجربه‌ای هستند و باید از این ظرفیت بزرگ نیروی انسانی استفاده شود.رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور درباره کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان، گفت: این مساله باید دغدغه تمام استان باشد. آموزش بستر و محور توسعه است. البته تمام مشکلاتی که موجب می‌شود یک دانش‌آموز درس نخواند، مربوط به آموزش و پرورش نیست. باید با تمام توان تلاش کنیم که یک نفر هم از فهرست ما مغفول نماند.