علاءالدین ازوجی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب ارس برای اشتغال‌زایی در دو بخش فراگیر و روستایی، تسهیلات بانکی قابل‌توجهی در کمیته فنی استان آذربایجان شرقی تصویب شده است.

وی اعلام کرد: در بخش طرح‌های مصوب از محل اعتبارات روستایی و عشایری به ۱۸ طرح از ارس اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریالی اختصاص یافته است. سرپرست اداره کل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: در بخش طرح‌های مصوب از محل اعتبارات فراگیر نیز به ۱۳ طرح از ارس ۵۳۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است. ازوجی تاکید کرد: کل اعتبار اختصاص داده شده برای شهرستان جلفا ۵۷میلیارد ریال بود که طرح‌های جدید با توجه به ظرفیت بالای ارس برای سرمایه‌گذاری شناسایی شد و اعتبار به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت. وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم طرح‌های اشتغال‌زایی تامین بازار فروش است که ارس و سایر مناطق آزاد می‌توانند در حل این مشکل موثر باشند.

دولت دوازدهم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، ایجاد ۹۸۰ هزار فرصت شغلی جدید را هدف‌گذاری کرده است و سیاست‌های توسعه اشتغال دولت در سال ۱۳۹۷ در قالب برنامه‌های اشتغال فراگیر، اشتغال عشایری و روستایی و اشتغال حمایتی ارائه شده است.

منابع تجهیز شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برای توسعه اشتغال در مجموع حدود ۱۷۴ هزار میلیارد ریال اعلام شده است که دولت بنا دارد از این منابع به‌عنوان اهرم در ترکیب یا تسهیلات دریافتی از صندوق توسعه ملی و نظام بانکی کشور استفاده کند. پیش‌بینی دولت بر آن است که از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و از محل تسهیلات بانکی حدود ۳۵۰ هزار میلیارد ریال منابع در ترکیب با منابع بودجه عمومی تجهیز کند.