وی همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: در نشست با استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر برای این منظور از منابع استانی موافقت شد.وی با بیان اینکه افزایش ۲ برابری اعتبار سازمان جنگل‌ها نسبت به سال گذشته وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، گفت: توان تولید ۱۷۰ میلیون اصله نهال را در سال داریم، در صورتی که سال گذشته تنها ۲۶ میلیون اصله نهال تولید کردیم.آقایی بر ضرورت آمارگیری از وضعیت نیاز و تولید بذر کشور تاکید کرد و گفت: با احیای بذرستان‌ها می‌توانیم نیاز داخلی را تامین کنیم.وی مدیریت خاص منابع طبیعی را ضروری دانست و گفت: حفظ خاک وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها است. آقایی با تاکید بر اینکه حافظ اصلی منابع طبیعی خود مردم هستند، گفت: صحبت از وجود دام مازاد در کشور بی‌اساس است، زیرا در این صورت نیازی به واردات گوشت نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در تقابل با منافع عمومی است، گفت: در این شرایط نمی‌توانیم انتظار جلب مشارکت عمومی را داشته باشیم. وی تخلف احتمالی روستاییان را ناشی از ضعف مدیریت و هدایت مسوولان و مروجان دانست و گفت: راهکار جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی در حاشیه شهرها هم تعریف پارک جنگلی برای این مناطق است. در این نشست تعدادی از مدیران شهرستانی و معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی مشکلات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

مشکلات اعتباری شهرستان‌ها برای اجرای طرح‌های کنترل و نگهداری عرصه‌ها، تفوق دیدگاه‌های سودجویانه به عرصه‌های طبیعی، مدیریت جزیره‌ای و خشک شدن گونه‌های گیاهی گز با حفر زهکش توسط آب منطقه‌ای و فعالیت‌های ایستگاه‌های تولید بذر با ۱۰ درصد ظرفیت از مواردی بود که در این نشست مطرح شد.  رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور پس از این نشست از طرح مقابله و تثبیت گرد و غبار بخش «خاصه لو» در حاشیه دریاچه ارومیه دیدن کرد. آقایی درباره این طرح گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی منطقه، شوری خاک و وجود بادهای نمکی تلاش انجام شده برای کاشت گونه‌های گیاهی همچون گز و قره‌داغ فوق‌العاده و قابل‌تقدیر است. وی با بیان اینکه این طرح در کنار لطف الهی و تلاش متخصصان سازمان با همراهی جامعه محلی به واسطه رعایت قرق و پرهیز از چرای دام به ثمر نشسته است، گفت: در کشور ما ۳۲ میلیون هکتار بیابان وجود دارد و نگران توسعه آن هستیم. وی طرح بیابان‌زدایی «خاصه لو» در شهرستان آذرشهر را الگویی مناسب برای کشور دانست و اضافه کرد: با چنین طرح‌هایی می‌توانیم بیابان‌زایی را کنترل کنیم.