وی ادامه داد: حدود ۶۰‌درصد آب مصرفی در اهواز از طرح آبرسانی غدیر که از منبع کرخه سرچشمه می‌گیرد برداشت می‌شود. همچنین ۳۰‌درصد آب اهواز از رودخانه کارون و ۱۰‌درصد دیگر نیز از آب حیات برداشت می‌شود.  مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب اهواز تصریح کرد: آب برداشت شده توسط ۵ تصفیه‌خانه کیان‌آباد، تصفیه‌خانه شماره یک ملی راه، تصفیه‌خانه شهر کارون، تصفیه‌خانه گلستان، تصفیه‌خانه علی ابن مهزیار، تصفیه‌خانه شیبان، ملاثانی و ‌حمیدیه تصفیه می‌شود.  

کریمی ادامه داد: طرح افزایش ظرفیت مخازن آب ارتفاعات حصیرآباد قدم دیگر آبفا اهواز در بحث حل مشکلات بود. در این زمینه با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان با اجرای خط ۷۵۰میلی‌متری به طول ۴/ ۷ کیلومتر، آب را از منطقه ملی راه به حصیرآباد منتقل کردیم. این آب از طرح آبرسانی غدیر از محل تصفیه‌خانه شماره یک اهواز تامین شده است.وی با اشاره به انتقال آب از اسکله صنایع فولاد برای شهر کارون و مناطق مهدیس و شرق اهواز اظهار کرد: سال گذشته با حضور وزیر سابق نیرو و‌ وزیر سابق صنایع هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و ‌مجوز انتقال آب به منطقه کارون، مهدیس و‌ شرق اهواز با استفاده از اسکله آبگیر صنایع فولاد صادر شد.

مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب اهواز ادامه داد: در این زمینه خط ۷۰۰ میلی‌متری به طول ۱۷۰۰ کیلومتر از اسکله آبگیر صنایع فولاد برای تصفیه‌خانه شهر کارون احداث شد. این خط به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا مشکل این مناطق نیز در بحث آب حل شود. کریمی با بیان اینکه با افزایش دریافت آب از طرح آبرسانی غدیر به جای آب کارون بر سطح کیفی آب شرب اهواز افزوده‌ایم، گفت: سال گذشته ۵/ ۱ مترمکعب از طرح آبرسانی غدیر برای شهر اهواز آب دریافت می‌شد اما اکنون حدود ۵ مترمکعب از طرح غدیر آب دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مقدار افزایش آب به معنای تغییر کیفیت و بهبود وضعیت آب اهواز است، افزود: تکمیل طرح ساخت مخزن ۵۰هزار مترمکعبی در تصفیه‌خانه آب شماره ۲ اهواز در منطقه کیان آباد از دیگر اقدامات شرکت آبفا اهواز در حوزه آبرسانی در یک سال اخیر است. مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب اهواز با بیان اینکه در بخش فاضلاب اهواز معضلات بسیاری وجود داشت، اظهار کرد: مهم‌ترین طرح در بخش فاضلاب که با پیگیری شبانه روزی و با حمایت استاندار خوزستان فعال شد تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز بود که علاوه بر نصب تجهیزات بسیار پیشرفته در تصفیه‌خانه، تلاش فراوانی برای رفع بیش از ۵۰۰ معارض در مسیر ۵/ ۴کیلومتری خط انتقال فاضلاب از ایستگاه پمپاژ قلعه چنعان به تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز صورت گرفت. همچنین مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب خوزستان گفت: در شهرهای شمالی مشکل کیفی نداریم اما با مشکل کمی رو‌به‌رو هستیم و در شهرهای جنوبی نیز مشکل کیفیت آب داریم.  صادق حقیقی‌پور با بیان اینکه ۶۳ شهر زیرمجموعه شرکت آبفا خوزستان هستند، اظهار کرد: در استان بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، ۲۱تصفیه‌خانه بزرگ و ۷۰۰ هزار مخزن ذخیره داریم.وی ادامه داد: همچنین شرکت آبفا خوزستان ۲۱ آزمایشگاه مدرن آب‌و‌فاضلاب دارد و با توجه به سایر امکانات و تجهیزات تحت اختیار، بهره‌برداری از همه این تجهیزات کار بسیار سنگینی است که توسط ۳هزار تن از کارکنان این شرکت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب خوزستان با بیان اینکه شرایط خشکسالی و اقلیمی می‌تواند در کمیت و کیفیت تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: ۷۰درصد منبع آب سطحی بوده و ۵ رودخانه بزرگ در استان جاری است که ۳۳‌درصد از آب‌های کشور را شامل می‌شود. در این زمینه امسال در آبادان و خرمشهر در ماه‌های خرداد و تیر بحران آبی صورت گرفت که این بحران به دلیل خشک شدن رودخانه‌ها، وارد شدن ایراداتی به خط انتقال آب غدیر و همچنین وجود آب دریا در رودخانه‌ها بود.  حقیقی‌پور با بیان اینکه صنایع استان حتی یک روز خللی در تامین آب نداشتند، گفت: در سایر شهرهای استان نیز با مشکل کمی و کیفی آب مواجه هستیم. در این زمینه در شهرهای شمالی مشکل کیفی نداریم اما با مشکل کمی رو‌به‌رو هستیم و در شهرهای جنوبی نیز مشکل کیفیت آب داریم.وی با بیان اینکه بیشتر مشکل خوزستان بحث فاضلاب است که محیط‌زیست استان را نابود می‌کند، گفت: ۳۱۰ میلیون مترمکعب فاضلاب خام وارد کارون می‌شود. به این منظور در کل استان ۴۵۰میلیون مترمکعب فاضلاب وارد منابع آبی می‌شود که ۳۱۰میلیون مترمکعب از آن وارد رودخانه کارون می‌شود.مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب خوزستان ادامه داد: در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر پنج تصفیه‌خانه بزرگ در حال ساخت است که سالانه مانع ورود ۱۸۰ میلیون مترمکعب فاضلاب به درون منابع آبی می‌شود.

حقیقی‌پور با بیان اینکه۸۰‌درصد آب شرب تبدیل به فاضلاب می‌شود، گفت: قرارداد ۵ تصفیه‌خانه ایذه، اندیمشک، بهبهان، شوش و بستان بسته شده و قرار است تا این سه تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در مدت سه سال آینده وارد مدار شوند.  وی با بیان اینکه سرانه بهره‌مندی مردم از شبکه فاضلاب در خوزستان ۳۷‌درصد و در کشور ۵۰‌درصد است، اظهار کرد: این به معنای آن است که در بحث سرانه فاضلاب به ازای هر فرد در استان عقب هستیم و برای جبران هر یک‌درصد نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار داریم. در این زمینه اگر یک میلیارد دلار اعتبار تامین شود سرانه بهره‌وری مردم در استان به ۵۴‌درصد می‌رسد. مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب روستایی خوزستان نیز گفت: با اقدامات انجام شده کیفیت آب شرب روستایی خوزستان از ۹۳ به ۱/ ۹۸‌درصد ارتقا یافته است.

درویشعلی کریمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ طرح مهم در حوزه آبفا روستایی استان فعال است، افزود: این به نوعی انقلابی مهم در حوزه آبفا روستایی تلقی می‌شود. وی تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۶۲طرح نیمه تمام تکمیل شده که این طرح‌ها باعث آبرسانی به ۷۴۵روستا و ۸۲ هزار و ۴۲۳ خانوارشده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ تعداد ۶۳ روستا، در سال ۹۴ تعداد ۲۲۰ روستا، در سال ۹۵ تعداد ۱۹۶ روستا و در سال ۹۶ نیز ۱۷۰روستا آبرسانی شده‌اند.