۲۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در صنعت گلستان انجام شد

حسینقلی قوانلو با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان گلستان اظهار کرد: در ۶ ماه امسال ۱۲۲ جواز تاسیس در استان صادر شده که میزان سرمایه‌گذاری آنها با رشد ۷۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۶۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۳۸ جواز تاسیس با ۵۵۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صادر شده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درباره پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در 6 ماه امسال اظهار کرد: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی در 6 ماه امسال، مانند سال گذشته 55فقره بوده که حجم سرمایه‌گذاری آن رشد 170 درصدی پیدا کرد.

وی گفت: در 6 ماه امسال 207 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان انجام شده که زمینه اشتغال ۵۵۳ نفر را فراهم کرده است. قوانلو با اشاره به رشد صادراتی استان در ماه‌های اخیر افزود: صادرات از گمرکات استان در ۶ ماه امسال با ۶۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۸۶میلیارد تومان به ۱۳۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان و قزاقستان بزرگ‌ترین شرکای تجاری استان هستند که عمده محصولات استان هم به این کشورها صادر می‌شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان درباره افزایش بازارهای هدف صادراتی استان اظهار کرد: کشورهای رومانی، قطر، بلغارستان، لهستان، بحرین، فیلیپین و عمان کشورهایی هستند که امسال به مقاصد صادراتی استان افزوده شده‌اند. به گفته وی، پنیر و انواع فرآورده‌های لبنی، میلگرد، پلی استایرن، رب گوجه‌فرنگی و...  از مهم‌ترین اقلام صادراتی استان است.

قوانلو در ادامه با اشاره به افزایش تقاضای مردم برای برخی اقلام مصرفی مانند رب گوجه‌فرنگی و روغن خوراکی اظهار کرد: میزان مصرف تغییری نکرده اما میزان تقاضا برای خرید نسبت به سال گذشته تا ۲ برابر افزایش یافته و این اتفاق ناشی از فضای روانی است که برخی در جامعه ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ درصد صادرات رب گوجه‌فرنگی کشور توسط تولیدکنندگان گلستانی انجام شده است، افزود: کمبودی در استان نداریم اما تقاضای کاذب در بازار موجب فشار به اقشار ضعیف جامعه شده است.