بر این اساس ماه گذشته ۱۰ میلیارد تومان از مجموع بدهی‌ها پرداخت شده است. پورسیدی اظهار کرد: ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی در اجرائیات داشتیم که با بخشودگی‌هایی که دریافت کردیم، با ۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مفاصا حساب دریافت کردیم؛ همچنین بخشی از بدهی‌های تامین اجتماعی پرداخت و بخش دیگر تهاتر شده است، اما اولویت پرداخت طبق قانون معوقات حقوق است که تا شهریور ۹۵ به بعد بر عهده هیات اجرایی است.

وی در ادامه گفت: حوزه کارکنان و حوزه تولید مربوط به هیات اجرایی است، ولی کارکنان به‌طور کامل بازگشته‌اند و تولید پلی‌استر و بی‌ان‌پی با ۶۰ درصد ظرفیت کارخانه در حال انجام است؛ هیات اجرایی هم در حال تلاش است و همه تلاشمان این است که کارخانه را تحویل بگیریم و خطوط آکریلیک که بیشترین محل درآمد است را راه‌اندازی کنیم. پورسیدی در جمع‌بندی صحبت‌هایش گفت: زیان‌ انباشته شرکت در دوره قبل حدود ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است که در دوره فعلی که در آخرین گزارش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به این زیان اضافه می‌شود و چیزی حدود ۱۱۵۰ میلیارد تومان نیاز به افزایش سرمایه داریم که با تصویب مجامع قانونی باید انجام شود.

وی در ادامه مطرح کرد: ۴۰ میلیاردی که دولت به ما پرداخت کرد در دو بازه مختلف پرداخت‌شده است و ۲۰ میلیارد آن در قالب تنخواه و ۲۰ میلیارد آن تحت عنوان تسهیلات از دو بانک دریافت شده است، ولی این مبلغ با توجه به مشکلاتی داریم عدد بسیار کمی است.

در بخش دیگر اموال و دارایی‌هاست که شرکت‌های گروه هیچ‌گاه در محاسبات حساب‌نشده است و شرکت دی‌ام‌پی و الیاف زاینده‌رود و شرکت فنی مهندسی فن‌گستر و شرکت ماهشهر ظرفیت خوبی دارند و هیات‌مدیره به افزایش سرمایه خوش‌بین است.

پورسیدی مطرح کرد: ۶۵ درصد کارخانه در دو ماه گذشته فعال بوده است و کارخانه پلی‌اکریل با ۳۸ درصد توان در حال فعالیت است و فقط این بخش هم مربوط به پلی‌استر است و با توجه به اینکه مواد اولیه بخش پلی‌اکریل نرسیده، خاموش است.

وی در مورد ظرفیت تولیدی کارخانه مطرح کرد: مجموعا ۱۲۸ تا ۱۳۰ تن تولید کارخانه پلی‌استر است و نیاز سالانه آکریلیک کشور ۱۵۰ هزار تن در سال است که ظرفیت تولید ما یک‌سوم بازار است به شرطی که با ظرفیت کامل تولید داشته باشیم. مدیر حقوقی و قراردادهای شرکت پلی‌اکریل ایران در مورد پرونده پاداش ۵ میلیاردی مدیران هیات‌مدیره مطرح کرد: این پرونده قضایی در حال رسیدگی است و به‌وقت مقتضی و زمانی که به نتیجه قابل‌ارائه برسیم، قطعا اعلام می‌کنیم.