محرمی در مراسم رونمایی از فراخوان دومین جشنواره فیلم تبریز گفت: امروز شاهد رونمایی از فراخوان دومین جشنواره فیلم تبریز هستیم که امیدوارم این رویداد مهم گامی بزرگ به منظور اعتلای هر چه بیشتر سینمای استان باشد. محرمی افزود: سینمای استان در سال‎های اخیر شاهد دو اتفاق بزرگ بوده که یکی موفقیت‎هایی است که هنرمندان عرصه فیلم و سینمای ما طی دو سال گذشته کسب کرده‎اند و دیگری امکانات و زیر ساخت‎هایی که از سال ۹۴ در حوزه سینمای استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون نقطه عطفی برای سینمای استان آغاز شده است، تصریح کرد: این شامل تولید فیلم و درخشش فیلمسازان استان در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین بحث آماده‎سازی و بهره‎برداری از زیرساخت‌های سینمایی است. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: سینما‌هایی که در استان افتتاح شده نقطه عطفی در عرصه فیلم و سینمای ما بوده است.

محرمی افزود: در زمانی که هر روز خبر‌هایی از بسته شدن سالن‎های سینما از نقاط مختلف کشور به گوش می‎رسید، خوشبختانه در استان ما این روند معکوس بوده و احداث سینما‌ها رو به رشد بود. به‌طوری که در اردیبهشت ۹۴ همزمان با نخستین سفر دولت تدبیر و امید به استان، شاهد افتتاح ۷ سینما در استان بودیم.  وی ادامه داد: اسفند سال گذشته نیز همزمان ۱۰ سالن سینما در استان افتتاح شد. اخیرا نیز در برنامه‎ای به مناسبت روز ملی سینما، سینمای جدیدی به مجموعه سینما‌های استان اضافه شد که بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ صندلی با افتتاح این ۱۷ سالن سینما طی سه سال گذشته به مجموعه سینما‌های استان افزوده شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی حضور بخش خصوصی در این امر را بسیار افتخارآمیز دانسته و گفت: اکنون نهضت سالن‌سازی در عرصه سینمای استان آغاز شده است و در این روند هم مجتمع‎های تجاری و هم مجموعه‎های بخش خصوصی نیز وارد کار شده‌اند.

محرمی با اشاره به افتخارآفرینی سینماگران استان طی سال‎های اخیر، اظهار کرد: سال ۹۵ فیلم ائو به جشنواره‎های مهم راه یافت و سپس فیلم حیوان به جشنواره‎های بین‌المللی راه یافت و موفقیت‎هایی کسب کرد. وی با تاکید بر اینکه ظرفیت، توانمندی، قابلیت و پتانسیلی که در عرصه فیلم داریم خیلی بیش از اینها است، گفت: وجود چهار تشکلی که به‌صورت تخصصی در این عرصه فعالیت می‌کنند اعم از انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن، خانه مستند آذربایجان و تبریز و انجمن سینمای جوان نشان‌دهنده ظرفیت و توانمندی فیلم و سینمای استان است.