ساخت جاده دسترسی مهرگان به قزوین نیازمند اعتبار

مسعود حق لطفی گفت: یکی از مشکلات ساکنان ناحیه شهری مهرگان پرداخت هزینه‌های روزانه عوارضی در مسیر ناحیه شهری مهرگان به قزوین بود که جابه‌جایی ایستگاه عوارضی بارها به‌عنوان یکی از درخواست‌های مردمی مطرح شده بود.

وی افزود: این موضوع با شرکت آزادراه‌ها مطرح شد اما به دلیل هزینه‌های زیاد جابه‌جایی با آن مخالفت شد از این رو روش‌های دیگری انتخاب شد تا این مشکل برطرف شود.

حق لطفی تصریح کرد: یکی از پیشنهاد‌ها، طرح کارت الکترونیکی بود تادراختیار شهروندان محمدیه ومهرگان قرار گیرد و دیگری طرح معافیت خودروهای عمومی از پرداخت عوارض بود که شاید در کوتاه مدت می‌توانست مشکلات را تا حدودی برطرف کند اما جامعیت لازم را نداشت.

وی اظهار کرد: در دیدار با وزیر وقت راه و شهرسازی درخواست اعتبار برای تکمیل و آماده‌سازی ناحیه شهری مهرگان داده شد تا این مجوز در قالب تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه مهرگان مطرح شود که درنهایت با تفاهم نامه توافق شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآورشد: برای ساخت جاده سه مسیر پیشنهاد شد که مسیر دکل‌های برق، حاشیه کانال آبرسانی و امتداد روستای آشنستان از آن جمله بود و با مبادله تفاهم نامه مطالعات تکمیل شده و کار آغاز می‌شود.

حق لطفی تصریح کرد: طراحی شعاع قوس‌ها و برآورد مناقصه در سه ماه آینده انجام می‌شود و سال آینده عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. در ادامه تفاهم نامه ساخت جاده دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین بین استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری محمدیه امضا شد.