به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه فریبرز کرمی درباره تعطیلی یک مرکز معاینه فنی خودرو در استان گفت: با بررسی‌های به‌عمل آمده و نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد این مرکز، اطلاع‌یابی تصویری از طریق سامانه و مشاهده حضوری کارشناسان این اداره کل منجر به تعطیلی این مرکز به‌مدت معین شد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶ مرکز معاینه فنی وجود دارد که در حال‌حاضر ۵ مرکز فعال هستند و همچنین ضمن تاکید بر اهمیت و نقش مراکز معاینه فنی خودروها به‌ویژه خودروهای سنگین در بروز حوادث محتمل جاده‌ای اظهار کرد: خدماتی که مراکز معاینه فنی درخصوص وسایل نقلیه انجام می‌دهند از جمله: بازدیدهای کارشناسی تشخیص عیوب ظاهری، انجام آزمون‌های فنی، تست کمک – ترمز- چراغ‌های جلو، عقب و نیز تست آلایندگی هوا است.

 فریبرزکرمی گفت: نحوه بازدید از مراکز معاینه فنی از اول سال تاکنون توسط تیم کارگروه بر مراکز معاینه فنی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته که شامل ادارات: استاندارد، محیط‌زیست، راهنمایی و رانندگی و راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای است. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خاتمه عنوان کرد: تعداد کل ناوگان معاینه فنی شده ۲۳ هزار و ۸۱۸ فقره بوده است که به‌طور میانگین ماهانه ۳هزار و ۴۰۳فقره معاینه فنی صورت گرفته است و همچنین معافیت ناوگان عمومی یک سال پس از تولید است.