محمد اسلامی در حاشیه دیدار از راه‌آهن و بندر خشک اینچه‌برون اظهار کرد: امسال علاوه بر ۶۰ هزار واحد مسکن که به مددجویان تحویل می‌شود، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۷۰ محله در بافت‌های فرسوده کشور تا پایان سال احداث می‌شود.وی افزود: امسال دولت و وزارت راه و شهرسازی برنامه ویژه برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه دارد. جریان ساخت مسکن متوقف شده که باید فعال شود. انبوه‌سازان می‌توانند با ارائه طرح‌های خود تسهیلات دریافت کنند.وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی، تکمیل طرح مسکن مهر، توجه به بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری است.وی ادامه داد: صندوق توسعه حمل و نقل کشور با هدف پشتیبانی مالی از طرح‌های حوزه حمل و نقل کشور با سرمایه ۱۹۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و اساسنامه این صندوق در روزهای گذشته در هیات دولت تصویب شد.

وی یادآور شد: ظرفیت اولیه راه‌آهن اینچه‌‌برون ۵/ ۱ تن بوده که هنوز محقق نشده و باید این ظرفیت افزایش یابد. باید زیرساخت‌های تخلیه و بارگیری با همکاری بخش خصوصی افزایش پیدا کند.وزیر راه و شهرسازی گفت: موانع حقوقی برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار در حال برطرف شدن است و مراحل نهایی آن توسط شرکت روسی در حال طی شدن است.وی درباره بندر خشک اینچه‌برون افزود: این ظرفیت خوبی برای توسعه و اشتغال شمال شرق کشور است تا این منطقه را به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کند. باید در حوزه زیرساختی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ورود کند.

اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی و معدنی در شمال شرق کشور، در طرح راه‌آهن گرگان- گنبدکاووس و مشهد علاوه بر جنبه مسافرتی آن، جنبه جابه‌جایی کالا نیز در نظر گرفته شده است.وی اظهار کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ نقطه در کشور حادثه‌خیز است که نیمی از آن در اولویت قرار دارد و رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در گلستان آغاز شده است.اسلامی اظهار کرد: دولت اعتبارات ویژه‌ای برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز پیش بینی کرده که استان‌ها برای تسریع کار باید بحث تملک اراضی آن را انجام دهند.