کیوان کاشفی در نشست هیات تجاری سلیمانیه عراق با استاندار کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای این سفر اظهار کرد: در این سفر در زمینه برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی به محوریت کرمانشاه در سلیمانیه عراق توافقاتی داشتیم.

وی تاکید بر افزایش ترانزیت کالا از مرز پرویزخان و واردات بیشتر برخی مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های استان را از دیگر دستاوردهای سفر این هیات تجاری به کرمانشاه برشمرد. به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، همچنین مقرر شد کرمانشاه میزبان هیات تخصصی در زمینه گردشگری و توریسم سلامت باشد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از بازار مشترکی به نام سوریه که برای ایران و عراق وجود دارد یاد کرد و افزود: نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر برای ورود به بازار سوریه از طریق کشور عراق است. وی یادآور شد: دو طرف باید همکاری‌های مشترکی برای ورود به این بازار داشته باشند. کاشفی همچنین با تاکید بر لزوم گسترش مراودات تجاری با عراق و برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام شده، خاطرنشان کرد: طی ۵/ ۱ ماه آینده میزبان دو هیات تجاری از اربیل و دهوک و هیاتی از بصره خواهیم بود.. در ادامه این نشست یاسین رحیم‌فرج، نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه نیز هدف از حضور این هیات تجاری در کرمانشاه را افزایش تحرک در روابط اقتصادی بین دو طرف دانست.

وی با بیان اینکه اکنون نخستین اولویت اقلیم کردستان تامین کالاهای مورد نیاز مردم این منطقه است، تاکید کرد: باید از ظرفیت‌ مراودات تجاری که بین دو طرف وجود دارد این بخش استفاده کنیم.

رحیم‌فرج در ادامه از مشکلات مرز پرویزخان هم یاد کرد و ادامه داد: آماده‌ایم با اقدامات مشترک با ایران مشکلات این مرز را حل کنیم. وی خاطرنشان کرد: این مرز هم برای طرف ایرانی و هم عراقی بسیار استراتژیک است. نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه از مزیت منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین برای ورود سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان هم یاد کرد و گفت: متاسفانه هنوز شرایط سرمایه‌گذاری در این منطقه برای ما روشن نیست.  رحیم فرج از فراهم شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ایرانیان در اقلیم هم خبر داد.

احمد کلاری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه نیز با اشاره به مزیت‌های مرز پرویزخان، خواستار ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌های این مرز شد. وی با اشاره به سابقه ۲۶ ساله این مرز، تصریح کرد: در این مدت هیچ مشکلی در پرویزخان نداشتیم، اما طی دو ماه اخیر مشکلاتی در این مرز ایجاد شده که باید حل شود.

کلاری بخشی از این مشکلات را ناشی از شیوه برخورد نیروهای مرزی ایران با رانندگان عراقی دانست. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه اظهار کرد: درخواست دیگر ما این است که بازرگانان اقلیم بتوانند با داشتن مجوزهای ۲۴ یا ۴۸ ساعته با خودروهای شخصی خود تا مرکز استان کرمانشاه تردد داشته باشند.