وی با اشاره به اینکه ایزوایکو بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی ایران است، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد زیرساخت صنایع دریایی ایران در این مجتمع صنعتی قرار دارد.مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه برای توسعه‌ این صنعت سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام شده، یادآور شد: شروع این صنعت در سال ۱۳۵۲ و با ظرفیت ساخت کشتی‌های زیر ۳ هزار تن بود اما با توجه به توسعه‌هایی که انجام شده از ظرفیت ۳ هزار تن بسیار فراتر رفته‌ایم و اکنون قادریم کشتی‌هایی تا ظرفیت ۱۲۰ هزار تن را تعمیر کنیم. رضاییان‌اصل ادامه داد: این مجتمع صنعتی ساخت و نوسازی کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن را نیز در آینده‌ بسیار نزدیک خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نقاط قوت و ضعف را در حوزه‌ دریایی شناسایی کردیم و توانستیم به بازارهای خوبی دست پیدا کنیم، گفت: یکی از مسائلی که درآمد ما را افزایش داده ورود به بازارهای جدید است؛ ورود به بازار تعمیر ریگ‌های حفاری نمونه‌ای از این بازارها است. محسن یکتاپور، مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران می‌تواند پشتیبانی فنی شناورهای صیادی شیلات ایران را انجام دهد، گفت: استان هرمزگان با برخورداری از ۴۵۰۰ فروند شناور صیادی می‌تواند بازار خوبی برای مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران باشد.

وی تصریح کرد: این مجتمع صنعتی می‌تواند در زمینه‌ پشتیبانی و لجستیک ناوگان صیادی شیلات به‌خوبی مرتفع‌کننده نیازهای استان باشد. مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های پرورش ماهی در دریا و همچنین توانایی تولید سازه‌های این صنعت در مجتمع ایزوایکو گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران به‌خوبی می‌تواند زیرساخت‌های شیلاتی مورد نیاز این حوزه را تامین کند. در ادامه مدیرعامل مجتمع ایزوایکو نیز با اشاره به وجود توان تخصصی و فنی بالا در این مجتمع به‌منظور توسعه ظرفیت‌های جدید شیلاتی برای استان و کشور اظهار کرد: دانش ساخت انواع سازه‌های دریایی همچون قفس‌های پرورش ماهی در ابعاد بزرگ و همین‌طور ساخت شناورها و بارج‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات لجستیکی به مزارع پرورش ماهی و میگو در دریا در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران وجود دارد.