اسماعیل مفرد بوشهری اظهار کرد: قبل از انقلاب هیچ شهر و روستایی در استان قزوین گازرسانی نشده بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی تمام ۲۵ شهر و ۴۷۷ روستای استان به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند. وی افزود: اکنون میزان‌درصد بهره‌مندی از شبکه گازرسانی در شهرستان‌های استان به بالاترین حد خود رسیده که میانگین ۹۸‌درصدی بهره‌مندی از گاز طبیعی در آوج شاهدی بر این مدعا است. مدیرعامل شرکت گاز استان گفت:‌ درصد بهره‌مندی خانوار روستایی از نعمت گاز در البرز ۹۴‌درصد و این میزان در آبیک به ۹۷‌درصد رسیده است. بوشهری اظهار کرد: ۹۸‌درصد روستاهای بوئین‌زهرا و ۹۹‌درصد روستاهای تاکستان نیز به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند.

وی افزود: ‌درصد بهره‌مندی گاز طبیعی روستاهای شهرستان قزوین به دلیل وجود دو منطقه کوهستانی الموت و سیردان حدود ۵۸‌درصد است که با اجرای طرح‌های نیمه‌کاره و در حال اجرا به‌زودی این میزان برخورداری از تسهیلات گاز در قزوین به ۸۰‌درصد خواهد رسید. مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآورشد: در سال‌های قبل از انقلاب ۵۵ مشترک صنعتی در شهر صنعتی البرز قزوین به شبکه گازرسانی متصل شده بودند که اکنون بیش از ۳هزار و ۵۰ واحد صنعتی در قزوین از تسهیلات گاز شهری بهره‌مند هستند. بوشهری افزود: ۱۰۰ درخواست اتصال صنعتی در استان قزوین وجود دارد و خوشبختانه مشترکان صنعتی در کوتاه‌ترین زمان به شبکه گاز متصل می‌شوند.

وی با اشاره به تامین گاز نیروگاه‌های استان قزوین هم گفت: در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی هیچ نیروگاهی در استان نداشتیم ولی اکنون نیروگاه شهید رجایی با مصرف ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان یکی از مصرف‌کننده‌های شاخص این سوخت است و گازرسانی به این نیروگاه نیز انجام شده است.