حجت‌‌الله مهدیان با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی در سیاست‌های بانک توسعه تعاون اظهار کرد: به این منظور باید ۷۰درصد منابع قابل واگذاری به شکل تسهیلات در اختیار تعاونی‌ها قرار بگیرد و ۳۰ درصد بقیه در قالب وام عادی به مشتریان اختصاص یابد. وی گفت: با اختصاص و ارائه تسهیلات به متقاضیان ایجاد شغل و اجرای چند طرح تولیدی ۲۴ هزار فرصت شغلی در کشور طی یک سال گذشته ایجاد شده است. این مقام مسوول در بانک توسعه تعاون کشور یادآور شد: سهم استان خوزستان از این اعتبارات ۹۵۰ میلیارد ریال است که از این مقدار تا کنون ۷۲۰ میلیارد آن مصوب و پرداختی صورت گرفته ۵۶۰ میلیارد ریال است.

مهدیان تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان که با ارائه تسهیلات بانک توسعه تعاون صورت گرفته را یک هزار و ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد تا پایان امسال قطعا افزایش بیشتری می‌یابند. وی موسسات عامل این‌گونه تسهیلات را بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید داشت و افزود: در اشتغال روستایی نرخ ۶ درصد و دوره بازپرداخت ۹ ساله است به‌صورتی که هر وام دو سال دوره مشارکت، یک سال تنفس و ۶سال دوره بازپرداخت دارد.

مهدیان با تاکید بر اینکه بانک توسعه تعاون دارای شخصیت حقوقی و استقلال اداری و مالی است، گفت: این بانک به‌صورت شرکت دولتی در حمایت و اجرای برنامه‌های وزارت تعاون در تامین منابع سرمایه‌ای بخش تعاونی طبق مقررات این اساسنامه و قوانین پولی و بانکی کشور عمل می‌کند و مشمول نظارت بانک مرکزی است. وی تعداد شعب و باجه‌های موجود را ۴۵۰ شعبه و ۵۰ باجه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۰ شعبه و یک باجه در استان مشغول فعالیت هستند. رئیس هیات‌‌مدیره بانک توسعه تعاون کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا چنین بانک دولتی از این تعداد شعبه محدود برخوردار است، گفت: این موضوع نه تنها یک ضعف نیست، بلکه نشانه قوت یک بانک دولتی است. مهدیان افزود: این بانک رویکرد مناسبی به بانکداری الکترونیک دارد و بر اساس آن ضرورتی برای افزایش شعب وجود ندارد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: زیرساخت‌های این نوع از بانکداری به شکل پیشرفته‌ای در این بانک رشد و در حال توسعه است. وی همچنین با اشاره به اینکه هلدینگ شستا از مجموعه‌های وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی است، گفت: تعدادی از شرکت‌های این هلدینگ بزرگ اقتصادی مشتری بانک توسعه تعاون هستند اما در تلاش برای افزایش همکاری‌ها هستیم. مهدیان یادآور شد: با تغییراتی که وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی داشته است بر همکاری‌های مشترک بین مجموعه‌های وابسته این وزارتخانه با این بانک تاکید شده است.