وی اظهار کرد: مسیرها و کریدورها باید به‌صورت اساسی ایجاد شوند و کارهای زیرساختی در اهواز شکل بگیرد تا اهواز سیمای کلان‌شهر پیدا کند، نه اینکه تنها در نوشتار کلان‌شهر باشد. اهواز باید شاخص‌های کلان‌شهری را داشته باشد که این شرایط میسر نمی‌شود مگر به دست ما.شریعتی با اشاره به لزوم پرداخت حق عوارض آلایندگی به شهر اهواز تصریح کرد: عوارض آلایندگی را سال‌ها تنها از یک درصد درآمدی که به مناطق نفت‌خیز پرداخت می‌شد، حساب می‌کردند که گفتیم باید از یک درصد تولید باشد و در این زمینه به نتایج خوبی رسیدیم. عوارض آلایندگی خوزستان تنها در سال ۹۳ بدون جرایم ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهم عمده‌ای از آن برای شهرداری اهواز است و این درآمد مغفول مانده بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی، درآمد شهری در اهواز افزایش یابد و این درآمد برای عمران و زیرساخت شهری هزینه شود.وی در ادامه با اشاره به افتتاح طرح بلوار شهیدان خادم سیدالشهدا و پل ولایت، اظهار کرد: این طرح برای خدمت و تسهیل امور مردم و رفع محرومیت مردم منطقه است و موجب افزایش و خلق ثروت در این مناطق می‌شود. همچنین این طرح، کار زیرساختی است که موجب رونق در این مناطق خواهد شد. در کنار آن بهبود و توسعه منطقه آل‌صافی نیز آغاز شده است.استاندار با اشاره به هماهنگی‌هایی که درباره اجرای این طرح انجام شده است، افزود: هماهنگی این طرح از اجرای آن زمان بیشتری برده است.

وی اظهار کرد: شرکت نفت همکاری خوبی در اجرای این طرح داشته است که باید طی جلسه‌ای مسیری را که اکنون بسته است، بازگشایی کنیم و حساسیت‌های شرکت نفت را نیز لحاظ کنیم. با این همه هزینه و سرمایه‌گذاری باید این طرح به‌طور کامل قابل استفاده باشد.شریعتی گفت: همچنین انتظار می‌رود مسیر پل نهم تکمیل شود که احتمالا ساخت عرشه آن یک تا دو هفته دیگر به پایان برسد و امیدواریم با سرعت پیش برود. همچنین در طرح پل شهید بندر با سرعت کار شود. طرح زردشت و زیرگذر جانباز نیز به خوبی در حال پیشرفت هستند.استاندار خوزستان با بیان اینکه نگهداری شرایط و وضع موجود، اصلاح امور و توسعه عدالت‌محورانه وظیفه ما است، ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح، گره ترافیکی را باز و به توازن منطقه کمک می‌کند. این مدل کارها، کارهای زیرساختی است.

 اجرای یک هزار هکتار کمربند فضای سبز

شهردار اهواز نیز گفت: به زودی فعالیت اجرایی توسعه یک هزار هکتار کمربند فضای سبز آغاز خواهد شد.منصور کتانباف از افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی الغدیر به زودی خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر تکمیل سرای محله، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگسراهای اهواز، به زودی فعالیت اجرایی توسعه یک هزار هکتار کمربند فضای سبز آغاز خواهد شد.وی با اشاره به اینکه بدون تردید اهواز به‌عنوان یک کلان‌شهر نیازمند خدمات بیشتری است، افزود: به این منظور تفاهمی با سه نماینده مجلس شورای اسلامی داشتیم و تقسیم کار انجام شد تا در مجلس و خارج از استان مسائل مطرح شوند.کتانباف پرداخت حق آلایندگی را یکی از منابع پایدار شهرداری‌ها دانست و ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت نفت یک دستگاه آلاینده است که باید علاوه بر مسوولیت‌های اجتماعی و سه درصد نفت که قانون‌گذار مشخص کرده، یک درصد حق آلایندگی را پرداخت کند.

شهردار اهواز تاکید کرد: با توجه به توسعه و نگهداشت فضای سبز اکنون زمان مناسبی برای وصول یک درصد حق آلایندگی شرکت نفت است تا در این زمینه هزینه شود.وی اظهار کرد: علاوه بر پیگیری پرداخت حق آلایندگی شرکت نفت، یکی از اقدامات دیگر زیرسازی آسفالت مناطق کم‌برخوردار بود که این موضوع با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور مطرح خواهد شد تا بتوانیم حداقل زیرسازی آسفالت این مناطق را مهیا کنیم.شهردار اهواز درباره طرح پل ولایت اهواز اظهار کرد: در سال ۹۰ قرارداد این طرح منعقد و عملیات اجرایی آن نیز از همان سال آغاز شد که امسال به بهره‌برداری رسید؛ اما در فضای مجازی خبرهایی منتشر می‌شود که این طرح ۱۵ سال زمان برده است که صحت ندارد.

شهردار اهواز درخصوص بسته شدن بخشی از مسیر منتهی به پل ولایت از سوی شرکت نفت گفت: از روزی که این طرح به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، شرکت نفت راه را بسته است که آقای استاندار نیز در حال تلاش است تا این مسیر باز شود.کتانباف گفت: اکنون بلوار ساحلی به طول ۱۴ کیلومتر در حال ساخت است که بخشی از آن هم به پادگان ارتش ارتباط دارد که انتظار می‌رود این ارتش نیز مانند سپاه همکاری کند.این طرح سال گذشته کلنگ‌زنی شد که اکنون حدود ۷کیلومتر از آن آماده بهره‌برداری است و اگر مجموعه ارتش نیز همکاری کند بیش از ۸ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری است. اجرای این طرح برای پدافند غیرعامل تاثیرگذار است و بخش قابل‌توجهی از بار ترافیکی بلوار پاسداران و خروجی و ورودی تصویب آن را به بلوار ساحلی هدایت می‌کند.شهردار اهواز تصریح کرد: به زودی حدود ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد تومان انجام می‌شود که عمده آن در مناطق کم‌برخوردار است.