جمالیان در نشستی خبری افزود: تکمیل ساختمان جدید مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولی‌عصر(عج) اراک یکی از مطالبات بحق حوزه بهداشت و درمان و مردم است؛ ساخت و ساز این طرح به کندی پیش می‌رفت، اما پیگیری‌های لازم انجام شده است. وام درخواستی در این رابطه هنوز دریافت نشده و اکنون در مرحله قراردادن خوابگاه حضرت معصومه(س) در رهن بانک هستیم و با توجه به قول بانک پس از انجام استعلامات رهن ساختمان، قسط اول را دریافت خواهیم کرد.

وی گفت: خواسته دانشگاه این است که نیازهای این طرح در استان به‌ویژه اراک تهیه شود چراکه این طرح در استان مرکزی قرار دارد؛ بر این اساس با کارخانه ماشین‌سازی در رابطه با تهیه دیگ بخار از این کارخانه مذاکراتی صورت گرفته است. برای تکمیل این طرح ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق این اعتبار در سه ماه نخست سال ۹۹ این طرح به بهره‌برداری برسد؛ برای تامین این اعتبار قرار بر این است که ۵۰میلیارد تومان وام از بانک ملت، ۵۰ میلیارد از وزارتخانه و ۴۰ میلیارد نیز از سایر منابع تامین شود که امیدواریم سال آینده تورم باعث افزایش قیمت برآورد‌شده نشود.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته و کمتر کسی است که بتواند این موفقیت‌ها را انکار کند، افزود: توقع بزرگنمایی در ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان نداریم، چراکه واقف به وجود کمبودها و نقاط ضعف هستیم و خدا را شاکریم که با وجود مشکلات، وضعیت قابل‌قبولی از لحاظ درمانی در کشور حاکم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی درخصوص چهارشنبه آخر سال نیز گفت: جلسات ستاد نوروزی علاوه بر استانداری و فرمانداری در دانشگاه علوم‌پزشکی نیز برگزار شده و تمام تمهیدات لازم در رابطه با چهارشنبه آخر سال و نوروز دیده شده، همچنین تمام ظرفیت مراکز دولتی و ۲۵ درصد از ظرفیت بخش خصوصی در تعطیلات نوروزی ارائه خدمت انجام می‌دهند.با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال آمادگی لازم به منظور مواجهه با حوادث در مراکز درمانی و اورژانس پیش‌بیمارستانی وجود دارد.

جمالیان در ادامه گفت: در کشور سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهند که بنابر وظیفه باید آنها را اجرا کنیم؛ وزارت بهداشت کمترین دخالت را در بیمه‌ها دارد، شورای‌عالی بیمه به‌ویژه بیمه تامین‌اجتماعی امسال به منظور مدیریت هزینه‌ها، تصمیم گرفت داروهای OTC را از فهرست بیمه خارج کند.

وی اظهار کرد: اینگونه داروها از داروهایی هستند که مردم روزانه به آنها نیاز دارند، اما از طرفی این اقدام مناسب است چراکه استفاده خودسرانه اینگونه داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها در میان مردم رواج پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: مصرف خودسرانه دارو در کشور به سمتی می‌رود که در برخی بیماران قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها به‌صورت ترکیبی نیز پاسخگو نیست و خروج این داروها از فهرست بیمه سبب می‌شود تا حدودی مردم تحت‌نظر پزشک از اینگونه داروها استفاده کنند.