سیدعلی بحرینی‌مقدم اظهار کرد: آمادگی داریم در حداقل زمان ممکن و حتی فراتر از چارچوب تعریف‌شده اداری، زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاران مهیا کنیم. وی در ادامه گفت: خوزستان بعد از تهران دومین gdp را دارد و بدون نفت هم استان پنجم است، انتظار داریم که گردش مالی شرکت‌های بزرگ در استان انجام و برای خوزستان رسوب مالی داشته تا بتوان از ظرفیت‌های این اقدام بهره‌مندی لازم را داشته باشیم. وی با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات به مراکز تولیدی و صنعتی کند و دست و پاگیر است، افزود: درخصوص جذب سرمایه‌گذاری، استان خوزستان قابل‌قیاس با هیچ استانی نیست و در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری و ... منابع بی‌بدیلی دارد ولی برای جذب سرمایه‌گذار فرآیندهای دست و پاگیری در استان وجود دارد. بحرینی‌مقدم با اشاره به اینکه در خوزستان برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری نیاز به تاییدیه ۳۲دستگاه است، گفت: با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰۰ فرآیند را دستگاه‌های مختلف احصا و با یک بازمهندسی به زبان روز دنیا طراحی و آنها را به ۳۰۰فرآیند تقلیل دادیم؛ این طرح در خوزستان پایلوت و برای اجرا در استان‌های دیگر هم ابلاغ شد.

بحرینی‌مقدم اظهار کرد: خوزستان به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور، از منابع و ظرفیت‌های بی‌بدیلی برخوردار است و در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، استان کهنی است و تنها استانی است که به لحاظ فرهنگی آثار ثبت شده در یونسکو دارد.وی با اشاره به اینکه خوزستان، استانی بسیار غنی است، افزود: به سرمایه‌گذاران آلمانی توصیه می‌کنم تا به همراه خانواده به خوزستان سفر کنند و سفرهای خانوادگی هم به این استان داشته باشند و از نزدیک با دیگر ظرفیت‌های استان خوزستان آشنا شوند.بحرینی‌مقدم تصریح کرد: در محور سرمایه‌گذاری قطعا بهترین استان در کشور استان خوزستان است و شما استان بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید و ما هم کاملا آمادگی داریم که در حداقل زمان ممکن مباحث تخصیص زمین و فراهم کردن زیرساخت‌ها را مهیا کنیم. وی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را خواهند داشت و استاندار خوزستان هم تاکید ویژه‌ای درخصوص انرژی‌های نو دارد و خوشحالیم که می‌توانیم با همکاری این شرکت بحث انتقال دانش و تکنولوژی را در این حوزه داشته باشیم و پس از این نیز با ایجاد شناخت برای سرمایه‌گذاران، زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های استان خوزستان در زمینه‌های متنوع و متعدد دیگر فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه در آینده جای همکاری در سایر سرمایه‌گذاری‌ها وجود خواهد داشت، گفت: اقدامات بسیار خوبی در صنعت نفت، پتروشیمی، سد‌سازی و برق در کشور انجام شده و از ظرفیت‌های استان به نحواحسن استفاده شده است. اکنون نیز برای شروع به کار با هماهنگی این شرکت، آماده هستیم که در حداقل زمان ممکن و حتی فراتر از چارچوب تعریف شده اداری، زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم.بحرینی‌مقدم ادامه داد: شرکت برق استان مباحث تخصصی و فنی موردنیاز این شرکت سرمایه‌گذاری آلمانی را انجام می‌دهد اما شرکت سرمایه‌گذار باید روند اجرایی را طی کند و درخواست تخصیص زمین را ارائه دهد و همچنین مجوزهای لازم را دریافت و مراحل قانونی کار را انجام دهد تا نقشه راه مشخص شود.

وی ادامه داد: حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با همکاری شرکت برق اهواز، شرکت توزیع برق خوزستان و شرکت برق منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی استان، سازمان جهادکشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان بر اساس آمایش سرزمین، یکسری مطالعات را انجام داده‌اند که بر اساس آن زمین‌هایی را آماده پیشنهاد داریم تا بتوانیم خیلی سریع در بحث انتخاب زمین ورود کنیم. همچنین مشاور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: درآمدهای خوزستان باید برای استان هم هزینه شود و نباید به قوانین تفویض اختیار بی‌توجهی کرد.

عبدالرسول ممتازان با بیان اینکه در دستگاه‌های اجرایی از نظر منابع مالی با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم، اظهار کرد: در شرایط فعلی که کارها حساس است باید با هماهنگی بین بخشی اقدامات را کنار همدیگر انجام داد. وی افزود: تمام اختیارات در تهران متمرکز است، در حالی که خوزستان مشکلات بسیاری دارد و با وجود بالاترین تولید ناخالص ملی بعد از تهران با رقم ۱۴ درصد، باید این‌طور به انتظار اقدام از تهران باشد.ممتازان با بیان اینکه در ماده ۲۶ قانون برنامه به تفویض اختیارات اشاره‌های بسیاری شده است،گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده در خوزستان پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد استانی وصول کنیم که ۹۰ درصد آن مالیات است.

مشاور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: وقتی دریافت عوارض آلایندگی از سوی محیط زیست در قانون پیش‌بینی شده چرا سازمان مالیاتی درآمد یک درصد بودجه وزارت نفت را مطالبه نمی‌کند؛ همین یک درصد یک هزار میلیارد تومان عوایدی برای استان خواهد داشت. وی تصریح کرد: بعد از مشهد، اهواز دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است؛ مشهد ردیف مستقل بودجه برای حاشیه‌نشینی دارد ولی اهواز ندارد؛ این در حالی است که همه می‌دانیم رشد حاشیه‌نشینی در خوزستان از عواقب جنگ بود.ممتازان اظهار کرد: درآمدهای خوزستان باید برای استان هم هزینه شود و نباید به قوانین تفویض اختیار بی‌توجهی کرد؛ باید بخشی از تشریفات و اختیارات ملی را کاهش داد تا توسعه برای خوزستان نیز رقم بخورد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان نیز گفت: شرایط سرمایه‌گذاری یکی از ظرفیت‌های بالقوه خوزستان است ولی نتوانستیم از آن به نحواحسن استفاده کنیم.

محسن کاویانی اظهار کرد: خوزستان با وجود همه شرایط مختلف آن از جمله آلایندگی و ریزگرد، کشش و جذبه‌ای دارد که هرکسی با رفتن دوباره علاقه‌مند بازگشت به این استان است.وی افزود: خوزستان استان ممتازی از نظر شرایط خدادادی مثل نفت، گاز، فولاد و پتروشیمی است و کمتر استانی چنین شرایطی را دارد؛ می‌طلبد که در این شرایط خاص از ظرفیت‌های بالقوه به نحواحسن بهره‌مند و بخشی از آنها را بالفعل کنیم. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: در طول دوران مختلف جنگ و شرایط بازسازی در خوزستان همه دست به دست هم دادند که شرایط خوبی در استان به‌وجود آید. در حالی بیشتر نقاط خوزستان نسبت به سایر استان‌ها برخوردار نیستند که این استان درآمدهای بالایی هم نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد.