نصیر شکرانه افزود: کارخانه ماشین‌سازی در زمان واگذاری به مالک جدید حدود ۲ هزار میلیارد ریال بدهی داشت و حقوق، عیدی و پاداش کارکنان و کارگران در سال ۹۶ پرداخت نشده بود. وی با بیان اینکه ماشین‌سازی اردیبهشت امسال به مالک جدید واگذار شده است، اظهار کرد: زمان واگذاری، تولید در این کارخانه تقریبا متوقف بود و شرکت متعهد به تحویل ۶۴ دستگاه بود. مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد پیش‌پرداخت این دستگاه‌ها در دوره مالک قبلی دریافت شده بود، یادآوری کرد: با این وجود کارخانه اقدام به تامین ۶۴ دستگاه مورد تعهد خود براساس قرارداد قبلی و قیمت جدید کرد و از این بابت ۴۰ میلیارد ریال متضرر شد. شکرانه ادامه داد: نخستین گام مالک جدید کارخانه پرداخت ۸۰ میلیارد ریال بابت بدهی، حقوق و پاداش کارکنان و کارگران بود و در مرحله بعد ۷۰ میلیارد ریال بدهی سال‌های گذشته کارخانه ماشین‌سازی و شرکت ریخته‌گری آن به بانک‌ها تسویه و سپس سند توقیفی ماشین‌سازی آزاد شد. وی با اشاره به اینکه در زمان واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به مالک جدید ماهانه ۶، ۷ دستگاه انواع ماشین تراش در آن تولید می‌شد، گفت: با برگزاری جلسات هفتگی افراد دخیل در تولید، تعداد دستگاه‌های تولیدی ماشین‌سازی در هفته به ۱۶ دستگاه و در ماه به بیش از ۶۰ دستگاه رسید و ۹ دستگاه با کیفیت بالا نیز برای آلمان تولید شد که یک محموله آن در روزهای گذشته به این کشور صادر شد.

مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز اظهار کرد: مالک جدید کارخانه ۵۰۰ میلیارد ریال به‌عنوان قسط اول به سازمان خصوصی‌سازی و ۴۸۰ میلیارد ریال بابت بدهی به سازمان گسترش پرداخت کرده است. شکرانه با اشاره به اینکه اکنون هر ماه ۴۲ میلیارد ریال به‌عنوان هزینه جاری در ماشین‌سازی صرف می‌شود، افزود: این کارخانه به روال عادی تولید برگشته و بخشی از تولید به فروش رفته و بخشی نیز به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال در انبار ذخیره شده است. مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز گفت: تاکنون حقوق، پاداش، عیدی و مزایای یک هزار و ۱۲۰ کارگر کارخانه و شرکت ریخته‌گری پرداخت و بخشی از حقوق فروردین آنان نیز از محل تولید تامین شده است.

شکرانه با اشاره به اینکه ماهانه به‌طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال دستگاه تولیدی کارخانه فروخته می‌شود، ادامه داد: تولید ماشین‌سازی در اسفند به بیش از ۲۰ دستگاه در هفته رسیده است. مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز اظهار کرد: این کارخانه در زمان واگذاری حدود ۴۳۳ نفر نیروی انسانی داشت که اکنون این تعداد به ۷۲۰ نفر رسیده و ۴۰۰ نفر نیز در ریخته‌گری شاغل هستند. شکرانه توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز را از اولویت‌های مدیریت جدید این شرکت اعلام کرد و افزود: به این منظور تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز هزینه شده است. مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز با درخواست از مسوولان و متولیان امر برای حمایت از این مادرصنعت یادآوری کرد: سیاستمداران و متولیان امر باید به این کارخانه به‌عنوان پشتوانه صنعتی منطقه نگاه کنند و با حمایت از آن موجب رشد صنعت و اقتصاد استان شوند. شکرانه راه‌اندازی کارگاه آهنگری کارخانه ماشین‌سازی بعد از ۱۲ سال تعطیلی کامل را از دیگر برنامه‌های آن اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی این کارگاه برای ۶۰ نفر در ۲نوبت کاری اشتغال ایجاد می‌شود و در مرحله اول قرارداد تحویل گلوله‌های فولادی شرکت مس سونگون در نیمه اول سال آینده به میزان ۶۰۰تن بسته شده است. وی گفت: کارخانه ماشین‌سازی دارای دانشگاه جامع علمی کاربردی است که علاوه بر پذیرش حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجو از خارج از کارخانه، آموزش‌های لازم و کاربردی برای نیروهای شاغل شرکت نیز روزانه به مدت ۳ ساعت ارائه می‌شود.