صدای جدایی از «ری»

 هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این سمینار گفت: همجواری شهرری با پایتخت موجب بروز زیان و خسارت‌های عدیده‌ای برای این منطقه شده است. وی استقلال ری را گامی موثر در رفع معضلات متعدد منطقه دانست و گفت: استقلال ری و داشتن مدیریت مستقل شهری، اداره شهر را تسهیل بخشیده و مشکلات با سرعت بیشتری حل خواهد شد. جمالی پور اظهار کرد: اگر ری با پایتخت فاصله داشت به‌طور قطع بسیاری از ظرفیت‌های این شهرستان نیز به فعلیت می‌رسید. وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش مقدمه‌ای برای توسعه ری محسوب شود. رئیس شورای شهرستان ری نیز برگزاری این سمینار را هزینه‌بر ندانست و گفت: این سمینار سرمایه‌گذاری در راستای آموزش، افزایش آگاهی و همبستگی میان خانواده بزرگ شوراها است. حسن خلیل آبادی گفت: شورای روستاها بودجه مستقلی در راستای ارائه برنامه‌های فرهنگی ندارند که این موضوع از گلایه‌های مناطق روستایی به شمار می‌رود.

رئیس شورای شهر قیامدشت نیز خواستار تهیه پیوست‌های اجتماعی در طرح‌های شهرستان ری شد. حسین فتحی که در کارگروه تخصصی عمران و زیربنایی دومین‌سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری سخن می‌گفت، با اشاره به زلزله خیز بودن این شهرستان بر رعایت پیش‌بینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مقابله با زلزله تاکید کرد و افزود: طرح‌های عمرانی باید با طرح توجیهی مناسب و نیاز منطقه همراه باشد. رعایت الزامات hse ایمنی،بهداشت و محیط زیست از دیگر نکاتی بود که رئیس شورای شهر قیامدشت در جهت نگهداشت مطلوب شهرها و توسعه شهرستان ری بر آن صحه گذارد. فتحی در این کمیسیون بر کاهش و حذف فاصله تصمیم‌گیری تا اجرا تاکید کرد. رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرستان ری نیز از ایجاد نمایشگاه دائمی در مسیرجاده‌های ترانزیتی این شهرستان به منظور کارآفرینی خبرداد.

سیدتقی موسوی با اعلام این خبر به تشریح مصوبات کارگروه فرهنگی دومین سمینار نقش شوراها درتوسعه شهرستان ری پرداخت وگفت: بررسی کمبود مدارس، برپایی هفته فرهنگی و رفع ضعف آموزش درحوزه مسائل فرهنگی از جمله مصوبات این کارگروه بود. این عضو شورای اسلامی شهر قیامدشت، بررسی و احیای زیست شبانه، ایجاد مرکز فرهنگی در روستاها و آموزش اعضای شوراهای اسلامی را از دیگر مصوبات کارگروه فرهنگی و اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: به زودی دوره‌های آموزش خانواده برای ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان ری برگزار و روانشناسان و مشاوران خانواده به آموزش خانواده‌ها به‌ویژه جوانان خواهند پرداخت. دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری در قالب ۵ کارگروه تخصصی محیط زیست و سلامت، حقوقی و نظارت، برنامه‌ریزی و اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و روستایی و عمران با هدف شناسایی مشکلات و تبدیل معضلات به فرصت‌ها برگزار شد.