بسته پولی برای جاده‌های خوزستان

وی سهم خوزستان در اختصاص اعتبارات مشارکتی را ۴۰۰ میلیارد ریال و سهم سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل کشور را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد. استاندار خوزستان افزود: علاوه بر این سازمان راهداری نیز سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر برای جبران عقب‌ماندگی موجود به بخش راهداری خوزستان اختصاص خواهد داد. وی یادآور شد: این اعتبارات باید در مدت پنج سال اختصاص پیدا کنند تا بخشی از مشکلات جاده‌های خوزستان برطرف شوند. شریعتی همچنین با تاکید بر اینکه باید تلفات و تصادفات جاده‌ای خوزستان روند کاهشی پیدا کند، گفت: در این زمینه مسیرهایی که بیشترین تصادفات را داشته‌اند باید اصلاح و ایمن شوند. استاندار ادامه داد: حفظ جان مردم در جاده‌ها از اولویت‌های استان در حوزه حمل‌و‌نقل است و باید به آن بیش از پیش توجه شود. استاندار خوزستان در ادامه بر ضرورت اجرایی شدن طرح آزادراه اهواز -اندیمشک تاکید کرد و افزود: اینکه مسیر این آزادراه از کدام شهر باید عبور کند به نظر کارشناسی بستگی دارد. وی با بیان اینکه بیشترین میزان تصادفات خوزستان در مسیر بزرگراه اهواز -اندیمشک رخ می‌دهد گفت: این موضوع ضرورت اجرایی شدن طرح آزاد راه را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کرده‌اند که به زودی در این زمینه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان نیز گفت: تعداد افراد فوتی در سوانح جاده‌ای خوزستان از ۸۸۲ نفر در سال ۸۹ به ۵۸۰ نفر در سال ۹۷کاهش پیدا کرده است. غلامعباس بهرامی‌نیا با اشاره به اینکه خوزستان با ۵/ ۵ درصد جمعیت کشور، ۹/ ۴درصد از تلفات جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سالانه حدود ۷هزار فقره تصادف در این استان رخ می‌دهد و تقریبا به ازای هر ۱۲تصادف یک نفر فوت می‌کند. وی یادآور شد: پارسال ۵درصد از تلفات در راه‌های بین شهری و ۳درصد از تلفات راه‌های روستایی کشور در خوزستان بوده است که از این میزان ۵/ ۴ درصد از تلفات عابران پیاده کشور، ۷درصد از تلفات موتورسواران و ۴/ ۲ از تلفات وانت بار کشور مربوط به خوزستان است. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: بیشترین میزان تصادفات پارسال در جاده‌های اهواز -اندیمشک، اهواز - سربندر، آبادان - اهواز، ایذه - دهدز، اندیمشک - شاوور، دزفول -شوشتر، مسجدسلیمان - اندیکا، آزادراه خلیج فارس، امیدیه - دیلم و سربندر- رامشیر رخ دادند.

بهرامی‌نیا یادآور شد: در این مدت ۵۷۶ مورد تصادف در مسیر اهواز -اندیمشک رخ داد که بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان همچنین با اشاره به اینکه در ۲۰درصد از تصادفات نوروزی امسال سواری پراید مقصر حادثه بوده گفت: در این ایام همچنین در ۲۶/ ۵درصد از تصادفات موتورسیکلت‌ها درگیر حادثه بودند که در ۱۱درصد از آن، موتورسیکلت‌ها مقصر شناخته شدند. وی ادامه داد: در نوروز امسال ۶۴ فقره تصادف منجر به فوت و جرح در راه‌های خوزستان رخ داد که ۵۲ فقره در راه‌های اصلی و ۱۲ فقره در راه‌های فرعی و روستایی بوده است. وی افزود: در این مدت ۴۰ درصد تصادفات ناشی از توجه نکردن به جلو و خستگی، ۲۳/ ۵درصد ناشی از تجاوز از سرعت غیرمجاز و ۱۵درصد نیز ناشی از انحراف به چپ اعلام شده است و این عوامل همچنان از علل اصلی وقوع حوادث در راه‌های خوزستان هستند.