بازسازی کامل خوزستان تا پایان 98

غلامرضا شریعتی افزود: خوشبختانه بازسازی مناطق سیل‌زده در استان آغاز شده اما باید به روند بازسازی در این مناطق سرعت بیشتری داده شود. وی افزود: در کشت تابستانه کشاورزان نیاز به سرمایه در گردش دارند، زیرا کشت‌های آنها در اثر سیلاب از دست رفته است و پولی برای کشت تابستانه ندارند. آنها در گذشته با فروش محصولات خود، هزینه‌های کشت بعد را تامین می‌کردند اما اکنون با توجه به وقوع سیلاب سرمایه‌ای برای آغاز کار کشت ندارند. استاندار تصریح کرد: لازم است مسوولان در پرداخت خسارت‌ها سرعت بیشتری به کار خود بدهند تا کشاورزان سرمایه اولیه‌ای برای کشت در اختیار داشته باشند و بتوانند کشت تابستانه را در اراضی کشاورزی خود آغاز کنند.

استاندار در ادامه با اشاره به عملکرد خوب وزارت نفت در کمک برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیلاب خوزستان اظهار کرد: وزارت نفت کمک خوبی برای استان در بحث خسارت‌های سیل خواهد کرد و در این زمینه پذیرفته است تا ۵۰ میلیارد تومان برای کمک به تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل‌زده در خوزستان تامین کند. شریعتی افزود: همچنین این وزارتخانه پذیرفته است تا ۴۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان مناطق نفتخیز در استان کمک شود. مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق نفتخیز اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، خرمشهر، دارخوین و آبادان از سوی وزارت نفت بازسازی و تعمیر خواهند شد.  وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی در استان بسیج شوند تا وعده‌های دولت در بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده در سیلاب خوزستان در تاریخ مشخص شده محقق شود و دولت بتواند به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند. استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: باید شرایطی در روستاها فراهم شود تا مردم در روستاها بتوانند سریع‌تر به روال زندگی عادی خود بازگردند و در این زمینه دستگاه‌ها مانند زمان سیل عملکرد داشته باشند و مشکلات را به سرعت حل کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: مقدمات پرداخت خسارت‌ها در حوزه کشاورزی آغاز شده اما روال به شکلی نیست که احساس کنیم روند پرداخت‌ها روان شده و مشکلات حل شده است.  فاضل عبیات اظهار کرد: از نظر عملیات بازسازی و نوسازی که شروع آن در شهرستان شوشتر و بخش شعیبیه بود، وضعیت خوبی در استان داریم و بازسازی در یک روال امید بخش قرار گرفته است. وی افزود: در زمینه منازلی که نیاز به تعمیر یا احداث دارند کار را به جد در استان آغاز خواهیم کرد و در این زمینه در بخش‌هایی همچون حمیدیه امیدواریم طی سه ماه کار احداث منازل تخریب شده در اثر سیلاب به اتمام برسد و در سایر مناطق نیز با روال خوبی کار بازسازی پیش برود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید تمرکز و توجه ویژه‌ای در ارتباط با دیگر مناطق سیل‌زده استان داشته باشیم و باید روال رسیدگی به آن مناطق نیز با جدیت و سرعت بیشتری پیش رود تا شاهد بهبود شرایط زندگی در آن مناطق باشیم. وی ادامه داد: در بحث پرداخت خسارت‌های بخش کشاورزی، باید بحث «دقت» را به خوبی مورد توجه قرار دهیم و با تلاش و همکاری نهادهای نظارتی در برآورد خسارت‌ها بحث دقت را رعایت کنیم. این کار با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری به خوبی اجرایی خواهد شد تا درخصوص جبران خسارت‌ها با مشکلی مواجه نشویم. معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: همچنین مولفه سرعت را در کنار بحث دقت مد نظر داشته باشیم و باید طی مدت اعلام شده کار نوسازی و بازسازی را به اتمام برسانیم.