آموزش هتلداری در همدان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشارکت مطلوب بخش خصوصی در افتتاح این مرکز خبر داد و گفت: بخش خصوصی، شرکا و کارآفرینان علاوه بر اداره مرکز هتلداری و گردشگری، در کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار نیز موفق عمل کرده‌اند که مشابه این طرح باید در استان‌های دیگر نیز پیگیری و اجرا شود. پاک‌سرشت ویژگی بارز این مرکز را آموزش‌های جامع و کامل در سه حوزه تغذیه، هتلداری و گردشگری دانست و اظهار کرد: در این مرکز برای طیف وسیعی از ذی‌نفعان و مهارت‌آموزان، آموزش‌های لازم پیش بینی شده است. معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بیش از ۷درصد ظرفیت گردشگری دنیا در اختیار ایران است، گفت: متاسفانه سهم گردشگر خارجی به یک‌هزارم هم نمی‌رسد که باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود. محمد امید اظهار کرد: همدان در جذب منابع اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جزو استان‌های پیشرو کشور است. وی افزود: با افتتاح این مرکز رویکرد مجموعه حوزه سازمان فنی و حرفه‌ای به سمت و سوی ایجاد مراکز مهارت‌آموزی و تخصصی پیش رفته که می‌تواند رویکرد ارزشمند و موثری باشد.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس‌جمهوری ادامه داد: در هفت نقطه کشور در هر نقطه به فراخور ظرفیت‌ها در صنایع دستی و گردشگری اقدامات تخصصی باید انجام شود و از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده شود. وی با اشاره به اینکه با این‌گونه اقدامات، بخش خصوصی ورود پیدا می‌کند که همین می‌تواند زمینه زیرساخت صنعت گردشگری و اقتصاد را در استان شکوفا کند، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های قانون برنامه پنجم و ششم توسعه تلاش در ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خارجی است. امید با تاکید بر اینکه ورود بخش خصوصی با اعتبارات و هزینه‌های جاری سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند کمک حال دولت در شرایط کنونی باشد خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان همدان در عرصه گردشگری بالنده است.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور می‌تواند به‌عنوان یک بستر ارزشمند در زمینه هتلداری و گردشگری استان و در جذب گردشگر موثر باشد، اظهار کرد: بیش از ۷درصد ظرفیت گردشگری در اختیار ایران است. معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس‌جمهوری گفت: این موارد جاذبه‌های طبیعی و میراثی را شامل می‌شود اما سهم ایران از گردشگر خارجی به یک‌هزارم هم نمی‌رسد.وی ادامه داد: اگر برابر بهره‌مندی‌ها ۷درصد جاذبه‌های گردشگری را در اختیار داشته باشیم و به تبع آن ۷درصد گردشگران خارجی را نیز داشته باشیم عدد بسیار بالایی می‌شود. امید با بیان اینکه جذب حتی یک درصد شمار گردشگران خارجی نیز عدد قابل توجهی است، گفت: از یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون گردشگر عدد یک درصد ۱۴ میلیون را شامل می‌شود که کم نیست. وی گفت: کشورهای همسایه ایران در این زمینه خیلی کار کرده‌اند، ایران نیز می‌تواند با حفظ جایگاه و شئون و فرهنگ بسیار غنی و اصول دینی خود از این ظرفیت بهره‌مند شود.