وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه ماموریتی است و بنا نیست اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت‌ها و گسترش کمی فضاهای آموزشی صرف شود، افزود: برنامه‌ریزی برای افق سال ۱۴۰۴ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب و هدایت ۳۰درصد کل دانشجویان به سمت دانشگاه‌های فنی و مهارتی است و چنین اتفاقی می‌تواند در آینده نیاز کشور به نیروی مهارتی و فنی را تامین کند. وی گفت: از طرح‌های مشترک با استانداری‌ها و خیران برای بهسازی و بهینه‌سازی فضاهای آموزشی موجود منطبق با نیازهای واقعی کشور حمایت می‌کنیم ولی توسعه کمی فضاهای آموزشی به گونه‌ای که در هر شهر دانشکده یا آموزشکده فنی و حرفه‌ای داشته باشیم دنبال نخواهد شد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: بهسازی و به روز کردن فضاهای موجود برنامه اصلی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در مهر ۱۳۹۸ ظرفیت‌سازی برای جذب و پذیرش ۱۸۰هزار دانشجوی جدید در مراکز فنی و مهارتی این دانشگاه فراهم شده است. وی با بیان اینکه ۱۷۳آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای با ۱۱۰ رشته کاردانی و ۶۰رشته کارشناسی در کشور فعال هستند، افزود: پارسال ۱۰رشته جدید و امسال نیز چهار رشته جدید با ۳۸ کد رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه شده است. استاندار خوزستان نیز با بیان اینکه دانش‌آموختگان دانشگاهی اگر مهارت فنی داشته باشند جذب بازار می‌شوند، افزود: نبود نیروهای کارآفرین و مهارتی و نبود ارتباط صنعت با دانشگاه، حلقه مفقوده توسعه کشور و خوزستان است. غلامرضا شریعتی افزود: خوزستان با ظرفیت‌های عظیم صنعتی و طرح‌های بزرگ در حال اجرا همچون پالایشگاه بیدبلند ۲ با ۲/ ۳میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان با ۵/ ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، نیازمند نیروی فنی و مهارتی است ولی استان در این بخش با کمبود رو به رو است و پیمانکاران ناچار هستند از استان‌های دیگر نیروهای فنی موردنیاز را تامین کنند.

وی با بیان اینکه رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیاز کشور است و باید دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی و مهارتی سوق داد، افزود: بازار کار برای دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و مهارتی آماده تر است و قدرت جذب آنان را دارد. استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهی درسخوان هستند و با معدل‌های عالی دانش‌آموخته شده ولی بدون مهارت‌های فنی و عملی هستند، افزود: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای باید روی تربیت نیروی مهارتی و فنی و خلاق تمرکز و نیاز بازار را به رشته‌های فنی تامین کنند.