خسارت صنعتی سیل خوزستان

اخلاق محمدیان با اشاره به نقش صنایع کوچک در توسعه و رشد اقتصاد یک منطقه اظهار کرد: اهمیت صنایع کوچک آن است که با هزینه اندک و در کمترین زمان موجب اشتغال می‌شوند اما به همین شکل که به سرعت به بار می‌نشینند اگر مورد توجه قرار نگیرند به سرعت آسیب خواهند دید. وی افزود: این صنایع در صورت عدم حمایت دچار مشکل می‌شوند و به سرعت نیز از چرخه رقابت حذف می‌شوند. از این رو اولویت حمایت باید از صنایع کوچک و متوسط باشد تا شاهد ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری در این حوزه باشیم. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: بنگاه‌های کوچک در بسیاری از کشورها بسیار مورد استقبال هستند، زیرا با بهره بالا و سرعت بسیار موجب اشتغال‌زایی می‌شوند و از این رو توسعه بنگاه‌ها و صنایع کوچک باید در خوزستان و کشور نیز مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد. محمدیان با اشاره به مشکلات صنایع کوچک اظهار کرد: نقدینگی، بازار فروش محصولات، تامین مواد اولیه، نوسازی ماشین‌آلات و قوانین و مقررات از مشکلات صنایع کوچک هستند که باید برای حل آنها تلاش کرد.

وی ادامه داد: قوانین و مقرراتی که در حوزه صنایع کوچک وجود داشته از گذشته دچار مشکلات است و این قوانین نیاز به بازنگری دارند، زیرا برای صنایع دست و پا گیر هستند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: صنایع کوچک می‌توانند خلاقیت و ایده‌های نو را توسعه دهند و زمینه‌ساز تعییرات و توسعه باشند و به رشد اقتصادی جامعه نیز کمک کنند؛ از این رو باید در اولویت حمایت از سوی بخش‌های مختلف قرار گیرند. محمدیان درخصوص حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها اظهار کرد: علاوه بر تامین زیرساخت مورد نیاز این صنایع، بحث پیگیری تسهیلات و مشکلات مالی، برگزاری تور صنعتی و دوره‌های آموزشی، ایجاد کنسرسیوم‌های مشترک صادراتی، تعاونی‌های تامین مواد، واگذاری دفاتر به شرکت‌های مشاور واحدهای صنعتی را نیز اجرایی کرده‌ایم و در این موضوعات گام‌های اساسی برداشته‌ایم. وی اظهار کرد: موضوعی که با شدت پیگیر آن هستیم استقرار کلینیک صنعت در جهت عارضه‌یابی و شناخت مشکلات واحدهای صنعتی است تا با راه‌اندازی این کلینیک شاهد حل مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها باشیم و همچنین به دیگر موضوعات آنها نیز کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: بحث اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور و همچنین اعزام شرکت‌های داخلی به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری رویدادها و استارت‌آپ‌ها، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی و رفع موانع تولید از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه شهرک‌های صنعتی است. محمدیان با اشاره به مساله طرح‌های تملک شده توسط بانک‌ها اظهار کرد: همیشه تلاش بر این است تا واحدها به تملک بانک‌ها در نیایند و در این زمینه هر کمکی که امکان آن وجود داشته باشد را انجام خواهیم داد. وی ادامه داد: این طرح‌ها شناسایی شده و با بانک‌ها در این زمینه صحبت‌هایی نیز شده است. در این زمینه در طول امسال ۱۵ واحد و ۲۵واحد نیز سال گذشته از تملک بانک‌ها خارج و به متقاضیان جدید واگذار شده است. محمدیان درخصوص راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد گفت: ۲۵ طرح از واحدهای راکد مجددا در سال گذشته راه‌اندازی شدند و امسال نیز ۴ طرح به چرخه تولید بازگشتند.