ثروت توریستی کرمانشاه

به گفته کاشفی، این گردشگران در زمینه‌های مختلف گردشگری مذهبی، تفریحی و... به ایران می‌آیند. وی با بیان اینکه برخی از استان‎های کشور مانند اصفهان، مشهد و استان‌های شمالی به مقاصد اصلی این گردشگران تبدیل شده‌اند، تاکید کرد: برخی استان‌ها از دیرباز حلقه اول گردشگری کشور بودند که تعداد آنها در حال اضافه شدن است و استان‌هایی مانند همدان و سیستان و بلوچستان نیز با سرعت قابل توجهی در حال پیوستن به این حلقه هستند. رئیس اتاق کرمانشاه معتقد است باید کرمانشاه را نیز وارد این حلقه کنیم تا از مزایای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان بی‌بهره نمانیم. کاشفی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی برای استقبال از گردشگران دارد، توریسم درمانی را یکی از مهم‌ترین این مزیت‌ها برشمرد. وی خاطرنشان کرد: امروز در ایران و از جمله استان کرمانشاه خدمات سلامت با قیمت مناسب و کیفیت عالی در اختیار گردشگران است، اما باید زیرساخت‌های جانبی این موضوع مانند حمل‌و‌نقل هوایی و... نیز در استان فراهم شود.

عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران از ظرفیت گردشگری روستایی استان هم یاد کرد و ادامه داد: فرهنگ روستاها، پوشش آنها و... همگی می‎تواند برای گردشگران جذاب باشد. کاشفی با اشاره به اینکه دیدن مواردی مانند آب و سنگ و... دیگر به تنهایی برای گردشگران جذاب نیست، یادآور شد: باید به‌دنبال سمبل‌سازی برای گردشگران باشیم. وی از برپایی رویداد گردشگری ۲۰۲۰ در کرمانشاه و به‌طور مشترک با کردستان هم یاد کرد که با محوریت گردشگری روستایی است و گفت: معتقدم این رویداد اکنون فقط در حد ایده است و باید با برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی و بهره‌گیری از تجربیات دیگر استان‌هایی که میزبان رویدادهایی از این دست بودند بتوانیم به بهترین شکل از آن استفاده کنیم. رئیس اتاق کرمانشاه در ادامه از کارکردهای کمیسیون گردشگری هم یاد کرد و گفت: این کمیسیون بر سه محور گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی فعالیت دارد.

کاشفی با بیان اینکه می‌توان برای هریک از این سه محور زیرشاخه‌هایی را تعریف کرد، افزود: برای مثال کرمانشاه در زمینه فرش، توریسم گردشگری و... قابلیت‌های زیادی دارد که باید به آنها در این کمیسیون بپردازیم. وی ادامه داد: در برخی موارد ما پیشنهادهایی را برای بررسی بیشتر و مشاوره گرفتن به اعضای کمیسیون گردشگری ارائه می‌دهیم و در برخی موارد کمیسیون می‌تواند پیشنهادهای خود را به هیات‌رئیسه اتاق ارائه دهد. به گفته عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران، این پیشنهادها حتما باید اولویت‌بندی شود و منسجم باشد تا بتوان از دل آن برنامه‌های پخته و عملیاتی به دست آورد. وی اظهار کرد: رویکرد اصلی این کمیسیون نیز ابتدا استانی و منطقه‌ای و سپس ملی است و اگر بتوانیم در هر سال چند کار اجرایی خوب از دل این کمیسیون بیرون بیاوریم بسیار مثبت خواهد بود و نتیجه آن ایجاد اشتغال و ثروت برای استان است.