وی اظهار کرد: روند قبلی قیمت بنزین هم سرمایه‌های ملی را هدر می‌داد و هم کشور را دچار زیان می‌کرد و به هر حال باید اصلاحی در قیمت بنزین صورت می‌گرفت. رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه بنزین نسبت به سایر حامل‌های انرژی مانند گازوئیل که مستقیم به حوزه حمل و نقل مرتبط است تاثیر کمتری در افزایش قیمت کالاها دارد، یادآور شد: با این وجود افزایش قیمت بنزین هم تاثیرات خود را در بازار خواهد داشت.

کاشفی اظهار کرد: آنچه که تجربه سال‌های قبل و همچنین تجربه دیگر کشورها در اصلاح قیمت حامل‌های انرژی نشان می‌دهد این است که تاثیر گرانی بنزین در بازار دو نوع خواهد بود؛ یک نوع تاثیر ناشی از مسائل روانی و نوع دیگر تاثیر واقعی است که بر برخی کالاها و خدمات خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اکنون این دو تاثیر تا حدودی با هم خلط شده است، افزود: باید این دو بخش را از هم جدا کنیم و تاثیر هر بخش به‌صورت مجزا مشخص شود. به گفته عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران، با افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت در برخی کالاها و خدمات اجتناب‌ناپذیر است و طبیعتا ناوگان حمل و نقلی که تا دو هفته قبل قیمت دیگری داشت، اکنون نمی‌تواند با افزایش سه برابری قیمت بنزین خدمات خود را با قیمت قبل ارائه دهد. کاشفی یادآور شد: در این بخش لازم است با انجمن‌ها و تشکل‌هایی که وجود دارد نشست‌هایی برای تعیین قیمت منطقی بر اساس کار کارشناسی و آنالیز دقیق، برگزار شود. وی با بیان اینکه در بخش‌هایی که واقعا متاثر از گرانی بنزین است باید اجازه افزایش قیمت داده شود، تاکید کرد: البته این افزایش باید به میزان منطقی و متناسب با افزایش قیمت بنزین باشد و نظارت‌هایی نیز در کنار آن اعمال شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است: در بخش افزایش قیمت‌های ناشی از جو روانی، باید نظارت‌ها تشدید و جلوی تخلفات گرفته شود. کاشفی با بیان اینکه تفکیک این دو حوزه کار دشواری نیست و می‌توان از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌هایی که داریم استفاده کرد، افزود: می‌توان در مدت ۱۰ تا ۱۵ روز توافق‌ها را برای افزایش واقع‌بینانه قیمت‌ برخی کالاها و خدمات صورت داد.

کاشفی جلوگیری مطلق از افزایش قیمت برای همه کالاها و خدمات به یک شکل را کار منطقی ندانست و اظهار کرد: البته به نظر نمی‌رسد افزایش قیمت‌ها و تکان‌های قیمتی عجیب و غریبی داشته باشیم. وی با اعلام اینکه خود بازار مکانیزم خودتنظیمی دارد و با افزایش شدید قیمت‌ها شاهد کاهش تقاضا خواهیم بود، گفت: از همین رو امکان جهش‌های شدید قیمتی کم است.