حسین ترکاشوند، شهردار قیامدشت در این جلسه اظهار کرد: قیامدشت در دوره مدیریت شهرداری تهران، در حوزه عمرانی دچار عقب‌ماندگی بود، اما پس از استقرار شهرداری قیامدشت در ۵/ ۲ سال گذشته بیش از ۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ با هزینه‌ ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری قیامدشت به بهره‌برداری رسیده و تا ۳ ماه آینده ۶ طرح بزرگ بااعتبار ۴۰ میلیارد تومان به دستاوردهای این شهرداری اضافه می‌شود. ترکاشوند با اشاره به احداث بوستان زیتون در این شهر گفت: سرانه استاندارد فضای سبز در کشور ۱۵ مترمربع است که سرانه شهروندان قیامدشتی در طول دو سال گذشته از ۹/ ۲ مترمربع به ۱۱ مترمربع رسید.  وی در ادامه افزود: دوربرگردان ورودی شهر قیامدشت از محور امام رضا(ع) بدون رعایت اصول مهندسی تعبیه‌ شده و در صورت افزایش بارش‌ها دچار آب‌گرفتگی و در ادامه مسدود می‌شود.

ترکاشوند اضافه کرد: برخی از مشکلات موجود در شهر همچون سیل و کانال‌های آب‌زیرزمینی مربوط به پاکدشت است و نیاز به ایجاد تعامل میان دو شهر دارد که زمان‌بر است. شهردار قیامدشت در ادامه گفت: اکنون حدود 6 هزار واحد صنفی در محدوده بخش خاوران مشغول به فعالیت هستند که با توجه به اهمیت تسهیل امور برای تولیدکنندگان و پرداخت ارزش‌افزوده در سطح کلان این واحدها باید نسبت به استقرار اداره مالیات و ارزش‌افزوده نیز اقدام شود و حق مردم قیامدشت در این رابطه ادا شود. وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش در قیامدشت نماینده‌ای ندارد و دانش‌آموزان برای انجام امور باید به آموزش‌وپرورش ناحیه یک شهر ری مراجعه کنند که با توجه به کمبودها، البته ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شهرستان ری نیز نداریم.

ترکاشوند با توجه به نبود آرامستان در بخش خاوران اظهار کرد: اکنون 20 هکتار زمین برای احداث آرامستان پیشنهادشده و با مالکان برای خرید زمین نیز مذاکره کردیم، اما هنوز تاییدیه‌های لازم از سوی اداره‌های محیط‌زیست و بهداشت و درمان ارائه نشده است.

وی اظهار کرد: احداث زمین چمن ورزشی به وسعت 4هکتار در برنامه توسعه شهر قیامدشت قرار دارد و درصورتی‌که طرح به شهرداری قیامدشت سپرده شود با مساعدت شورای اسلامی شهر امکان بهره‌برداری از فاز نخست این مجموعه ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش خاوران با مرکزیت قیامدشت تاسیس‌شده و باید نمایندگی اداره‌ها در آن مستقر می‌شد اما تا به امروز اداره‌های مربوط به این منطقه بین شهرستان‌های اطراف شهر تهران تقسیم‌شده و باعث سردرگمی اهالی این منطقه شده‌ است به‌طوری‌که راهور، راهداری، تامین اجتماعی، بنیاد شهید و برخی دیگر از ادارات در بخش خاوران توسط پاکدشت و ری خدمات‌رسانی می‌شود. سیدتقی موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر قیامدشت نیز در ادامه جلسه به مشکلاتی همچون عدم روشنایی محور امام رضا(ع)، مشکلات آب، راه، کمبود امکانات ورزشی، فرهنگی، تفریحی، آرامستان و مراکز درمانی اشاره کرد گفت: حمل‌ونقل عمومی در قیامدشت نامناسب است و با توجه به جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر و تردد دانشجویان به دانشگاه واحد تهران شرق احداث مترو در این منطقه لازم است که در سال ۸۲ و چند بار پس‌ازآن مدیران مترو برای بازدید آمده‌اند اما عملا اقدامی صورت نگرفته است. وی با اشاره به مشکلات زمین شهری و ماده ۱۲ اظهار کرد: طی کردن فرآیند زمانی طولانی و مشکلاتی که برای دریافت مجوز ساخت‌وساز وجود دارد باعث شده سازنده‌های قیام دشت در این منطقه اقدام به ساختمان‌سازی نکنند از این‌رو شاهد رکود در حوزه مسکن هستیم.