سیدعلی صالح‌درخشان افزود: فعالیت هتل‌های استان اصفهان با حدود ۵۰ درصد ظرفیت آنها و رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کرونا از سر گرفته شد.وی خاطرنشان کرد: این اقدام با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا انجام شد.

رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های سنتی در این خطه اظهار کرد: هتل‌ها موظف به رعایت دقیق و کامل همه دستورهای بهداشتی برای ضدعفونی کردن و پذیرش مسافران با ۵۰ درصد ظرفیت خود هستند به این صورت که وقتی مسافری اتاقی را تخلیه کرد به مدت حداقل ۲۴ ساعت دیگر در آن اتاق مسافر جدید اقامت نکند.

کریم بیگی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی برای کارکنان هتل‌های اصفهان در زمینه دستورهای بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا برگزار شد، افزود: همه کارکنان هتل موظف به استفاده از ماسک و دستکش یک بار مصرف هستند و در همه مراحل پذیرش مسافر باید دستورهای بهداشتی و ضد عفونی کردن رعایت شود.

وی با بیان اینکه به هتل‌های استان اصفهان در ۲ ماه گذشته حدود یکصد میلیارد تومان زیان مالی وارد شد، تصریح کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کارکنان هتل‌ها نیز تعدیل نیرو شدند که امید است با بازگشایی هتل، این نیروها به‌کار خود برگردند.

 استاندار اصفهان نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازگشایی هتل‌ها و مراکز گردشگری این خطه را با رعایت تمامی موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی خواستار شد.

عباس رضایی در این نامه خطاب به علی‌اصغر مونسان نوشت: پر واضح است که یکی از منابع درآمدی پایدار این شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق جهان، درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری، هتلداری و تولید، فروش و صادرات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است و آغاز شیوع کرونا با ابتدای فصل پررونق گردشگری داخلی و خارجی اصفهان مقارن شد و ضربات جبران‌ناپذیری را بر پیکره این صنعت نوپا و آسیب‌پذیر وارد کرد.

استاندار اصفهان در این نامه ۱۰ پیشنهاد همچون صدور دستور بازگشایی مجدد هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی با رعایت کامل جوانب بهداشتی کارکنان و مسافر و نیز رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره و کم‌بهره (تک‌رقمی) همراه با تنفس بازپرداخت یک‌ساله به هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، راهنمایان فعال توربر گردشگری، هنرمندان، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی و معافیت کامل مالیاتی و سهم بیمه کارفرما از شروع تا پایان بیماری کرونا ارائه کرد.