نبود روستای بدون برق بالای۱۰خانوار

مهدی دادگر در مراسم تکریم و معارفه مدیر توزیع برق زیرکوه اظهار کرد: حوزه کاری شرکت برق بسیار وسیع است و جمعیت زیادی از خدمات این شرکت برخوردار هستند. وی با اعلام اینکه شهرستان زیرکوه در جذب به موقع اعتبارات رتبه یک استان را در دو سال متوالی کسب کرده است، گفت: به‌منظور بهره‌وری تجهیزات و افزایش ماشین‌آلات نیز این شهرستان شرایط مطلوبی دارد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی از وجود هزار و ۶۳۰ روستای برق‌دار در استان خبر داد و افزود: سهم شهرستان زیرکوه ۹۵۰ روستای برق‌دار است و هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم.  دادگر با اشاره به اینکه حجم کار در شرکت توزیع نیروی برق زیاد و شرایط خاص است، تصریح کرد: این موانع سبب نشده خدمت‌رسانی به مردم لحظه‌ای متوقف یا قطع شود. وی با تاکید بر اینکه با تمام محدودیت‌های اعتباری خدمات را به نحو شایسته به مردم ارائه می‌دهیم، افزود: با توجه به در پیش بودن روزهای گرم تابستان به این منظور حمایت مردم و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبیم تا دچار مشکل قطعی برق نشویم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی است، گفت: استاندار خراسان‌جنوبی ساخت ۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی را در دستور کار قرار داده که اقدامی مهم و اثرگذار است. دادگر با بیان اینکه نوار مرزی و شهرستان‌های مرزی استان مانند زیرکوه از اهمیت خاصی برخوردار هستند، گفت: پیگیر اعتبارات خاصی برای امنیت مرز هستیم. امام جمعه شهرستان زیرکوه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اقدامات ارزشمندی در شبکه توزیع و زیرساخت‌های برق این شهرستان صورت گرفته است، گفت: برای قطع برق به‌دلیل وجود بادهای متعدد در این شهرستان باید راهکار ارائه شود.

حجت‌الاسلام مرتضایی‌نیا با قدردانی از عملکرد مدیر سابق برق این شهرستان در چند سال گذشته خطاب به مدیر جدید امور برق زیرکوه نیز گفت: شما نیز اگر خوب عمل کردید و برای مردم کار کردید به‌طور ویژه از شما حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید محکم‌تر و مستحکم‌تر نسبت به گذشته کار شود، اظهار کرد: باید با اتحاد و همدلی با نیروهایی که بسیار قوی و خوب هستند کارها را جلو برید. عربشاهی، فرماندار زیرکوه نیز با اشاره به اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: در طول ۴۰ سال مردم در روستاهای دورافتاده از خدمات زیادی بهره‌مند شدند که یکی از آنها نعمت برق است. مدیر سابق توزیع برق شهرستان زیرکوه نیز گفت: پیک مصرف در زیرکوه ۱۴ مگاوات است و با ۹۵ روستای برق‌دار، ۳۸ نفر پرسنل و ۸ دستگاه خودرو در خدمت‌رسانی به مردم کار می‌کنیم. ابوذر سلطانی به افزایش ۱۲ درصدی مشترکان برق زیرکوه در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: افزایش ۵۰ درصدی تعداد پرسنل و ماشین‌آلات در راستای ارائه خدمت بهتر به مردم این شهرستان در حوزه این مدیریت صورت گرفته است. وی مجموع مشترکان این شهرستان را ۱۸ هزار و ۱۹۱ مشترک اعلام و اظهار کرد: از این میزان ۳۵ درصد مشترک شهری و بقیه روستایی هستند. مدیر سابق توزیع برق شهرستان زیرکوه با بیان اینکه بیشترین مصرف برق این شهرستان در بخش کشاورزی با ۵۸ درصد است، گفت: رتبه دوم مربوط به مشترکان خانگی با ۲۶ درصد است. در این مراسم محسن مجیدی به‌عنوان مدیر کفیل توزیع برق شهرستان زیرکوه معرفی و از خدمات چهار ساله ابوذر سلطانی در مسوولیت مدیریت برق این شهرستان قدردانی شد. مجیدی پیش از این مسوولیت بهره‌برداری مدیریت توزیع برق شهرستان بشرویه را عهده‌دار بوده است.