عباس صوفی اظهار کرد:‌ با توجه بارش‌های شدید، برودت هوا و همچنین نمک‌پاشی و یخ‌زدگی معابر در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال شاهد تخریب و از بین رفتن آسفالت معابر اصلی و فرعی در مناطق مختلف شهر بودیم که در سال‌جاری با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌دنبال ترمیم، اصلاح و اجرای روکش آسفالت معابر هستیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری از ابتدای امسال، خدمات‌رسانی به شهروندان درحوزه‌های مختلف را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و به درخواست شهروندان و براساس ضرورت؛ آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر یکی از اولویت‌های شهرداری همدان به‌شمار می‌رود.

شهردار خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای نهضت آسفالت و با هدف اصلاح چهره بصری شهر، تسهیل در عبور و مرور، تامین آرامش و آسایش شهروندان آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی همدان به‌صورت جدی آغاز شده است و تا پایان سال‌جاری بسیاری از معابر و خیابان‌های شهر آسفالت می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با اشاره به شروع عملیات آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری معابر سطح منطقه یک، گفت: از ابتدای سال‌جاری و به درخواست شهروندان اکیپ آسفالت در تمامی معابر منطقه درحال فعالیت هستند.

دهبانی‌صابر ادامه داد: آسفالت‌ریزی معابر با استفاده از دستگاه فلاسک و همچنین به‌صورت دستی درحال انجام است که این اقدام ضمن کاهش ماشین‌آلات موردنیاز و نیروی انسانی، موجب افزایش سرعت و عمر مفید لکه‌گیری‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزار تن آسفالت در سطح منطقه توزیع شده است، اظهار کرد: تمام آسفالت‌ریزی‌ها و لکه‌گیری‌ها براساس درخواست‌هایی که از طریق نواحی سه‌گانه منطقه و همچنین سامانه ۱۳۷ مطرح شده است، اولویت‌بندی و احصاشده و درحال انجام است تا شاهد افزایش رضایت شهروندان در این زمینه باشیم.

حامد جلیلوند، مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز گفت: در تداوم عملیات روان‌سازی عبور و مرور شهری و یک دست کردن معابر، از سوی معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه دو طی دوماه گذشته تاکنون بیش از ۶ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در سطح منطقه و به‌منظور لکه‌گیری، ترمیم و روکش آسفالت توزیع شده است.

جلیلوند ادامه داد: در این عملیات و به‌صورت فینیشری و دستی و همچنین با استفاده از دستگاه فلاسک آسفالت؛ لکه‌گیری، ترمیم و روکش آسفالت معابر سطح منطقه انجام شده است.

محمدرضا فیضی‌منش، مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز اظهار کرد: تمام تلاش مجموعه شهرداری منطقه سه ارائه خدمات قابل‌قبول به شهروندان است و به این منظور برای جلب رضایت بیشتر شهروندان از تمام توان و امکانات موجود برای ارائه خدمات به مردم استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای نهضت آسفالت و به‌منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان و افزایش رضایتمندی مردم؛ آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی در سطح منطقه سه شهر همدان درحال انجام است که تاکنون بیش از ۶۴۵۰ تن آسفالت با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال توسط اکیپ‌های آسفالت در نقاط مختلف منطقه توزیع شده است. مجید یوسفی‌نوید، مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز درخصوص آسفالت‌ریزی انجام‌شده از ابتدای امسال در این منطقه گفت:‌ با آغاز عملیات نهضت آسفالت و بهسازی معابر، آسفالت‌ریزی در معابر اصلی و فرعی منطقه چهار شهر همدان درحال اجراست.

وی تصریح کرد: آسفالت‌ریزی در معابر منطقه بر حسب اولویت‌بندی‌های انجام‌شده و به‌منظور تامین امنیت و تسهیل در عبور و مرور شهروندان به تناوب اجرا می‌شود.

مدیر منطقه چهار افزود: طی دو ماه گذشته حدود ۲۸۰۰ تُن آسفالت با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در منطقه توزیع شده است که از این مقدار ۵۳۲ تن در معابر اصلی و مابقی نیز در مناطق کم‌برخوردار توزیع شده است.