وی همچنین از پرداخت بیش از ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی در قالب ۳۲۶ طرح به هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد و گفت: از این میزان تسهیلات که با هدف تقویت کارگاه‌های کوچک اعطا شد، ۸ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال در قالب تسهیلات روستایی و عشایری به ۵۱ طرح و همچنین ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۷۵ طرح پرداخت شده است. تجری درباره صادرات محصولات صنایع‌دستی استان اظهار کرد: سال گذشته افزون بر یک میلیون و ۱۳۶ هزار دلار محصولات تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی استان به‌صورت چمدانی و از طریق گمرک فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) به خارج از کشور صادر شده است. از این میزان صادرات ۳۰۸ هزار دلار به شکل سفری و چمدانی و ۸۲۸ هزار و ۲۱۲ دلار نیز از طریق گمرکی بوده است.

وی با اشاره به تولیدات عمده صنایع‌دستی استان و بازارهای هدف آن گفت: رودوزی‌های سنتی، گلیم، پلاس، نمد، معرق، حصیربافی، صنایع‌دستی ترکمن، جاجیم، چرم، بافته‌های داری، تراش سنگ نیمه‌قیمتی و قیمتی، قزاق‌دوزی، زیورآلات سنتی، سفال و منبت بیشترین محصولات صادراتی استان گلستان هستند که عمدتا به کشورهای آلمان، آمریکا، سوئد، کانادا، عراق، چین، ترکمنستان، ژاپن، قطر، افغانستان، استرالیا، فرانسه، انگلستان و امارات صادر می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از مرکز تخصصی ابریشم‌بافی روستای ساسنگ مینودشت، مرکز تخصصی صنایع‌‌دستی روستای قلعه‌جیق گمیشان و مرکز خلاق صنایع‌دستی گالیکش در سال گذشته، اکنون ۱۳ مرکز تخصصی و خلاق صنایع‌دستی در شهرستان‌های رامیان، گالیکش، کردکوی، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، گرگان، مینودشت، گمیشان و گنبدکاووس با اشتغال ۱۷۶ نفر در حال فعالیت است. تجری اظهار کرد: سال گذشته با هدف حفظ و احیای هنرهای بومی و سنتی، حمایت از تولید داخلی، تجهیز و نوسازی ابزار و تجهیزات و ترغیب هنرمندان به استفاده از مواد اولیه طبیعی و مرغوب، به ۸۰ کارگاه صنایع‌دستی در سطح استان تجهیزات و مواد اولیه رایگان اعطا شد.