رکورد حفاری در متروی اصفهان

قدرت‌الله نوروزی در برنامه «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» تصریح کرد: این طرح با سرعت خوبی جلو می‌رود به‌طوری‌که تی‌بی‌ام از ایستگاه چهارم خط دوم (عمان سامانی) عبور کرد؛ توانستیم بیش از ۵ کیلومتر حفاری مکانیزه در سال گذشته داشته باشیم که در ۱۹ سال گذشته رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: در آینده هم به میدان امام علی می‌رسیم و بزرگ‌ترین ایستگاه متروی شهر در این بخش ساخته می‌شود.

شهردار اظهار امیدواری کرد: با سرعتی که در مترو داریم در چهار تا پنج سال خط دوم مترو ساخته شود.

نوروزی در ادامه با اعلام اینکه با حضور در اداره ارتباطات مردمی چهار ساعت به‌صورت تلفنی به پرسش‌های شهروندان پاسخ دادیم، افزود: این اقدام برای نخستین بار در شهرداری اصفهان از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اجرا شد. وی عمده مشکلات مردم در این تماس‌ها را تغییر کاربری‌ها دانست و گفت: برای تغییر کاربری‌ها پنج دستگاه اعم از میراث فرهنگی، جهادکشاورزی، راه‌وشهرسازی، استانداری و شهرداری مداخله دارند و باید این موضوع برای مردم توضیح داده شود. وی در ادامه با اشاره به درخواست یکی از شهروندان منطقه یک برای اجرای سنگ‌فرش یکی از کوچه‌های خیابان طیب اظهار کرد: مکانی که شهروند اشاره کرد از طرف چهارباغ پایین بعد از تختی قرار دارد. اینجا دو بحث دارد؛ برخی بخش‌ها ممکن است تاریخی نباشد که کار کردن در این بخش‌ها آسان است اما برخی قسمت‌های آن تاریخی است که باید تمام ضوابط میراثی را رعایت کنیم.

نوروزی افزود: در مورد این طرح نیاز به آزادسازی‌هایی وجود دارد و باید با مردم توافق شود.

شهردار اصفهان در مورد زمان نهایی برای دو طرفه شدن ابتدای خیابان ابن‌سینا اظهار کرد: در بودجه امسال برای این خیابان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هرجایی نیاز به آزادسازی داشته باشد، موضوع دوطرفه است. یک طرف شهرداری و طرف دیگر مالکان هستند و باید توافقی شکل گیرد که نیاز به مشارکت مردم دارد.

نوروزی ادامه داد: شهرداری منطقه ۳ معتمدین محلی را در این بخش از خیابان دور هم جمع کند و ما هم آمادگی داریم تا این مساله ۵۰ ساله در این دوره بعد از سال‌ها حل شود.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی میدان امام‌علی کمیته‌ای مشترک از شهرداری و مردم تشکیل شده است، گفت: در فضای زیر میدان امام علی که سال‌ها رها بود، فروشگاه رفاه راه‌اندازی شد و اکنون بین سه تا چهار هزار نفر روزانه از این فروشگاه خرید می‌کنند و روزی ۲۰۰ میلیون فروش موادغذایی در این فروشگاه انجام می‌شود.

شهردار اصفهان افزود: در منطقه‌ای همچون منطقه ۳ به لحاظ وجود بازار، بافت‌های تاریخی و فرسوده انجام آزادسازی کار دشواری است و برخی از محلات منطقه ۳ تبدیل به انبار شده که رفت‌وآمد را سخت کرده است. وی از شهردار منطقه ۳ درخواست کرد: شورای معتمدین منطقه برای آزادسازی ابتدای خیابان ابن‌سینا فعال شود چراکه هرکدام از معتمدین به تنهایی افرادی هستند که می‌توانند بخشی از گره را باز کنند.

نوروزی در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان منطقه ۸ برای ایجاد فضای سبز در کنار برج کبوتر تصریح کرد: این بخش دو برج کبوتر دارد و یکی از برج‌ها مرمت شده و برای برج دیگر هم در پایان سال گذشته اقداماتی را انجام دادند به‌طوری‌که پارسال کوچه‌های اطراف برج آسفالت شد.

شهردار اصفهان در مورد طرح تعریض خیابان محوری اصفهانی در منطقه ۱۴ نیز تصریح کرد: گره کور این طرح آزادسازی است و اتفاقا بودجه را در منطقه ۱۴ به گونه‌ای لحاظ کردیم که گره‌های کور را باز کنیم و در بودجه ۹۹ اعتبار این خیابان دیده شد. وی اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم به شهرداری منطقه ۱۴ مراجعه کنند تا همراه با مغازه‌داران و معتمدین، توافقی صورت گیرد.