جزئیات مدیریت «کرونا» در اصفهان

وی اضافه کرد: مردم باید با ارائه کدهای بهداشتی واحدهای متخلف در این زمینه فعال باشند و سازمان‌ها نیز بر رعایت اصول بهداشتی در زیرمجموعه خود اهتمام بورزند و هر سازمان با معرفی یک رابط بهداشتی و توجیه آنها توسط دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اصفهان و کاشان، مباحث بهداشتی را دنبال کند. رضایی ادامه داد: رعایت موازین بهداشتی به ویژه در مدیریت بیماری کرونا از مولفه‌های ارزشیابی مدیران در جشنواره شهیدرجایی قرار خواهد گرفت‌. استاندار اصفهان عادی شدن مواجهه با بیماری کرونا را خطری موثر در شیوع این بیماری اعلام کرد و افزود: گاهی مدیران دولتی نیز به این مساله توجهی ندارند و کرونا برای آنها امری عادی شده است از این رو اگرچه باید چرخ اقتصاد بچرخد ولی باید تمهیدات زندگی با این ویروس را بیاموزیم و به آن عمل کنیم. وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک توسط مدیران در رسانه‌ها این پیام را دارد که بیماری کرونا هنوز تمام نشده است و باید نسبت به این امر اهتمام لازم را داشت. رضایی با بیان اینکه مساجد در حوزه پیشگیری خوب عمل کرده‌اند، هشدار داد: گزارش‌ها از بازار و عرصه حمل‌ونقل عمومی نشان می‌دهد احتمال انتقال ویروس کرونا در این مراکز وجود دارد.

استاندار اصفهان با تاکید بر جایگاه آموزش و تاثیر آن در جامعه افزود: صداوسیما در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش خوب عمل کرده و هیچ محدودیتی در آگاه‌سازی درباره بیماری کرونا نداشته و این روند نیز با قدرت ادامه دارد ولی باید توجه داشت که فقط صداوسیما در آموزش عمومی مسوولیت ندارد. وی با اشاره به محدودیت‌های نظارتی معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان تاکید کرد: به‌طور قطع این امکان برای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اصفهان و کاشان نیست که برای هر مرکزی، ناظری تعیین کنند، بلکه باید در حوزه فرهنگ‌سازی به‌گونه‌ای عمل شود که همه مردم در درجه اول عامل به دستورات بهداشتی باشند و در درجه بعد به‌عنوان ناظر، نقش ایفا کنند.

رضایی بسیج ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای استان برای فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی همچون اعزام اکیپ‌های آموزشی به اداره‌ها، سازمان‌ها، مساجد با همکاری نهادها و سازمان‌های داوطلب و بسیج، استقرار ایستگاه‌های آموزشی در شهر و بهره‌گیری از فرصت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌های محلی و ملی را ضروری اعلام کرد. استاندار اصفهان تاکید کرد: زدن ماسک اعم از ماسک‌های سه لایه یا پارچه‌ای به معنای احترام به دیگران است و به این معنا است که حفظ جان مخاطب یا همراهان برای هر فردی مهم است از این رو این مساله باید به‌صورت گسترده تبلیغ شود. وی با بیان اینکه قطار شهری استان ظرفیت جابه‌جایی ۱۱۰ هزار مسافر را دارد، اظهار کرد: اکنون نزدیک ۳۶ هزار مسافر با این وسیله حمل‌ونقل عمومی تردد می‌کنند و مدیران آن اخیرا در مصاحبه‌ای بر ضرورت استفاده از ماسک و ممانعت از ورود افراد بدون ماسک تاکید کرده‌اند و در ایستگاه‌ها نیز ماسک به قیمت مناسب به فروش می‌رسد. رضایی تاکید کرد: سایر وسایط حمل‌ونقل عمومی نیز وظیفه دارند با بسیج ظرفیت‌های خود، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. استاندار اصفهان تاکید کرد: استفاده از ماسک در هر شهرستانی که در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار گرفت الزامی است و با اعمال محدودیت‌ها مواجه خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد: فرمانداران استان، پدالی کردن سیستم روشویی مدارس را با هماهنگی آب و فاضلاب و سازمان نوسازی و بهسازی مدارس، انجمن اولیا و مربیان مدارس و خیرین به سرعت دنبال کنند.