به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: هفته گذشته اوج مصرف برق به ۸هزار و ۳۷۸ مگاوات رسید و از رکورد قبلی صنعت برق در سال ۹۶ با مصرف ۸هزار و ۲۲۰ مگاوات عبور کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان این رشد مصرف را باعث وارد شدن شوک به تجهیزات دانست و افزود: به‌رغم ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته که تاکنون باعث پایداری شبکه شده است باید بدانیم اگر رشد مصرف برق از یک قاعده معقول پیروی نکند و چنین شتابان باشد باعث بارگیری بیشتر از تجهیزات و فشار به آنها و خاموشی ناخواسته خواهد شد.

دشت‌بزرگ با اشاره به ثبت دمای بالای ۵۰ درجه و افزایش رطوبت در برخی نقاط استان و استمرار آن در روزهای آینده تصریح کرد: اگر در ساعت‌های اوج بار، مدیریت مصرف صورت نگیرد به ازای هر درجه دما که از ۴۷ عبور کند افزایش بار قابل ملاحظه‌ای در شبکه صورت خواهد گرفت و این افزایش بار آسیب‌زا و حادثه‌ساز خواهد بود.

وی افزود: برای چند روز پیاپی مصرف برق بیشتر از ۸ هزار مگاوات است و تجهیزات در حداکثر بارگیری هستند و این تداوم و ماندگاری افزایش بار خود خطر دیگری برای شبکه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مشترکان در روزهایی که دما افزایش پیدا می‌کند همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند و با کاهش مصارف غیرضروری و کم کردن بار سرمایشی منازل خود، به پایداری شبکه کمک کنند.