اولویت صنعتی فولاد خوزستان

علی محمدی افزود: باتوجه به وجود هفت شرکت نوردی در استان همچون فولاد اکسین و گروه ملی، شرکت فولاد خوزستان همواره متعهد بوده که به صنایع استان کمک کند. وی با اشاره به اینکه از مرداد سال ۹۸ تا پایان مرداد امسال سهام فولاد خوزستان نسبت به همه شرکت‌ها رشد خوبی داشته است، افزود: سهام شرکت ۳۷۷ درصد رشد داشته و سهام شرکت‌های ذوب‌آهن، فولادمبارکه و فولاد خراسان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محمدی ادامه داد: با توجه به تحریم نفت ایران، صنایع فولادی می‌توانند جایگزین مناسبی برای نفت کشور بوده و برای کشور ارزآوری داشته باشند. وی افزود: فولاد خوزستان از معدود شرکت‌هایی است که تمام ارز حاصل از صادرات را به سیستم نیمای کشور تحویل می‌دهد. این شرکت به تعهدات خود نسبت به بانک‌مرکزی عمل کرده و در پنج ماه نخست امسال ۲۲۰ میلیون دلار صادرات داشته است و به‌خاطر حمایت از صنایع داخلی ۳۰ درصد صادرات خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده و در مجموع فروش کلی شرکت ۹۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه اکنون بازار سهام، ریزشی است، گفت: یکی از اقدامات ما که به افزایش ارزش سهام کمک‌ می‌کند تکمیل زنجیره فولاد خوزستان است. اگر فولاد اکسین به تملک فولاد خوزستان درآید خود به خود ارزش سهام فولاد خوزستان رشد خواهد کرد.مدیرعامل فولاد خوزستان افزود: فولاد خوزستان برای کاهش آلایندگی‌ها، طی سال‌های گذشته حدود ۱۰۱ طرح زیست‌محیطی به ارزش ۸۸۰ میلیارد ریال انجام داده است و برای سال آینده نیز ۲۷ طرح بزرگ زیست‌محیطی با اعتبار ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته است که تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر به انجام برسند. وی افزود: سالانه حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های زیست‌محیطی به شهرداری اهواز پرداخت می‌کنیم.محمدی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در حوزه بهداشتی و زیست‌محیطی در کنار مردم استان باشیم، افزود: ساخت درمانگاه تخصصی و مجهز در منطقه قلعه‌چنعان به پایان رسیده و این مرکز آماده بهره‌برداری است. احداث یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیز در منطقه سیصد دستگاه آغاز شده و امیدواریم طی دو سال آینده تکمیل شود.وی اظهار کرد: فولاد خوزستان خود را ملزم می‌داند که علاوه بر تولید در حوزه خدمات‌رسانی در کنار مردم باشد. از ابتدای امسال به‌دلیل شیوع کرونا تنها شرکتی هستیم که رکورد تولید روزانه، ماهانه و فصلی را در کل کشور به ثبت رساندیم و این باعث شد تا ۵ درصد از برنامه تولیدمان جلوتر باشیم.وی افزود: طی چهار سال آینده حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال در طرح‌های توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری می‌کنیم. وی گفت: یکی از طرح‌های توسعه‌ای ما، احداث ماشین ریخته‌گری است که امسال عملیات اجرایی این طرح را شروع می‌کنیم. این طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیون دلار یکی از طرح‌های بزرگ جنوب کشور است و از این طریق می‌توانیم اسلب لوله‌های نفتی را تهیه کنیم. یکی دیگر از اقدامات ما احداث کارخانه کُک‌سازی در منطقه اروند است که می‌توان گفت فولاد خوزستان اکنون تنها شرکت در کشور است که در این زمینه فعالیت می‌کند.

محمدی از سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیاردی شرکت فولاد خوزستان در چهار سال آینده خبر داد.مدیرعامل فولاد خوزستان درخصوص حمایت از اشتغال جوانان استان نیز اظهار کرد: اکنون ۱۱ هزار تن نیروی انسانی به‌طور مستقیم و بیش از ۷۰ هزار تن به‌طور غیرمستقیم از طریق فولاد خوزستان مشغول به کار هستند.