شاپور ارصلانی افزود: میزان ترانزیت کالا از طریق راه‌آهن منطقه آذربایجان در مدت مشابه سال گذشته ۷۴ هزار و ۸۶۶ تن بود. وی اظهار کرد: مهم‌ترین کالاهای ترانزیت شده از راه‌آهن آذربایجان در این مدت شامل آهن‌آلات، محصولات صنعتی، موادمعدنی، موادغذایی، کانتینر، مواد شیمیایی و صفحات چوبی است. مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: امسال همچنین ۱۲۸ هزار و ۳۰۵ تن کالای صادراتی از طریق راه‌آهن آذربایجان حمل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰درصد افزایش یافته، به‌طوری که در مدت مشابه سال گذشته ۶۷هزار و ۵۱۳ تن کالای صادراتی از طریق این راه‌آهن حمل شد.

ارصلانی مقصد کالاهای صادراتی از راه‌آهن آذربایجان را مرز رازی و ترکیه اعلام کرد و ادامه داد: مهم‌ترین کالاهای صادراتی شامل محصولات کشاورزی، موادغذایی، موادمعدنی، آهن‌آلات، محصولات پتروشیمی و محصولات صنعتی است. وی یادآوری کرد: در مدت سپری شده از سال‌جاری ۱۵۴ هزار و ۴۷۱ تن کالای وارده از طریق راه‌آهن آذربایجان نیز حمل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۵ درصد رشد یافته است.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۴۷ هزار و ۵۹۲ تن کالای وارده از طریق خط ریلی آذربایجان جابه‌جا شده بود، گفت: مهم‌ترین کالاهای وارداتی حمل شده در سال‌جاری شامل کانتینر، موادغذایی، آهن‌آلات، صفحات چوبی، مواد شیمیایی، کاغذ، لوازم‌برقی و محصولات دارویی است. ارصلانی افزود: در این مدت ۸۲۶ هزار و ۹۹۵ تن کل بار از طریق راه‌آهن آذربایجان حمل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته به‌طوری که پارسال تا این موقع ۶۲۴ هزار و ۳۷۵ تن، وزن کل بار حمل شده از طریق خط ریلی است.

وی اظهار کرد: کانتینر، آهن‌آلات، موادمعدنی، محصولات صنعتی و کشاورزی و مواد پتروشیمی از مهم‌ترین بارهای حمل شده از طریق خط ریلی در این مدت بود.