وی افزود: تامین و خرید این اقلام در چارچوب رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در سالی که به‌عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است، صورت گرفت.

موسوی اظهار کرد: بررسی سوابق خرید خارجی این اقلام و به‌روزرسانی آنها براساس نرخ روز دلار نشان می‌دهد میزان صرفه‌جویی ایجاد شده در خریدهای داخلی نسبت به کالای مشابه خارجی حداکثر ۶۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: همچنین به‌منظور تحقق این مهم تاکنون افزون بر ۵۰۰ سازنده داخلی شناسایی شدند و از توان فنی و تخصصی آنها در اجرای طرح‌های ساخت داخل شرکت استفاده به عمل آمده است.

وی افزود: در بیش از یک دهه گذشته بیش از ۲۰ هزار قطعه و تجهیز پرمصرف کاربردی در صنعت حفاری توسط سازندگان و صنعتگران داخلی بومی‌سازی شده در بخش‌های عملیاتی و خدمات فنی و تخصصی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

موسوی اظهار کرد: مراحل طراحی و ساخت مجموعه‌ای از قطعات و تجهیزات مهم در عملیات حفاری از سوی سازندگان و مراکز دانشگاهی درحال اجرا است که بخشی از آنها تا پایان سال وارد چرخه عملیات خواهد شد.