تدوین سند توسعه کرمانشاه

سعید طلوعی در نشستی خبری اظهار کرد: انجام طرح‌های عمرانی در کرمانشاه به دلایل مختلف بسیار سخت است و روحیه جهادی می‌طلبد.

شهردار اظهار کرد: مسوولیت‌پذیری مدیران، به درستی انجام دادن وظایف محوله و ارائه خدمات شایسته به مردم موجب ایجاد فضای اعتماد و اطمینان بین مردم و مدیران می‌شود.

طلوعی با بیان اینکه مردم بهترین قاضی برای عملکرد مدیران هستند، ادامه داد: کرمانشاه با همدلی و همراهی همگان در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی قرار دارد.

وی به مشکلات مالی و اقتصادی شهرداری اشاره کرد و افزود: به‌رغم شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی بسیاری از طرح‌های عمرانی شهرهای دیگر شده است، شهرداری کرمانشاه با جدیت، بیشتر طرح‌های خود را به پیش می‌برد و هیچ شهری به اندازه کرمانشاه طرح عمرانی درحال اجرا ندارد.

شهردار کرمانشاه به طرح آسفالت‌سازی محله‌های حاشیه شهر اشاره و اظهار کرد: معابر محله‌های آقاجان و زورآباد به دلیل بافت قدیمی و توپولوژی منطقه به‌صورت دستی و با فرغون آسفالت شد.

وی بر اخلاق‌مداری و صداقت‌محوری مجموعه شهری تاکید کرد و افزود: همشهریان ما به کمترین‌ها قانع هستند اما به شرطی که خدمت صادقانه و عملگرایی مدیران را ببینند.

طلوعی با اظهار اینکه همدلی و همراهی خوبی در مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: در فضای این همدلی طرح‌های بزرگی در کرمانشاه شروع شده و در کمترین زمان ممکن نیز برای خدمت و رفاه مردم به پایان می‌رسد.

وی گفت: در ۱۸ ماه گذشته ۲۳۰ هزار تن آسفالت در شهر برای آسفالت معابر با اولویت معابر اصلی، فرعی و کوچه‌ها به کار رفته است.

شهردار با بیان اینکه وجود پیاده‌راه در هر شهر مظهر تمدن و مدنیت و هویت آن شهر است، افزود: پیاده‌راه شدن خیابان مدرس باعث بالا رفتن داد و ستد مغازه‌های این خیابان تجاری می‌شود و به‌صورت استثنایی نوع کسب‌وکار را در این خیابان افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در دو فاز تصریح کرد: فاز اول طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان مدرس حدفاصل میدان آزادی تا چهارراه اجاق و فاز دوم از چهارراه اجاق تا میدان انقلاب اجرا می‌شود.

طلوعی طول اجرای این طرح را یک هزار و ۸۰۰ متر اعلام کرد و افزود: مسیر تردد حمل‌ونقل در این خیابان به‌صورت خط بی‌آرتی است که ۶ ایستگاه اتوبوس به فاصله حدود ۲۰۰ متر در این خط جانمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه جدول‌گذاری دوبل و نرده‌گذاری برای این خیابان انجام خواهد گرفت، ادامه داد: دو طرف خط بی‌آرتی نیز پیاده‌راه می‌شود که عرض تقریبی آن ۵/ ۳ متر و به‌صورت سنگ‌فرش خواهد بود.

طلوعی توضیح داد: برای این طرح آیتم‌های منظر شهری، ایمنی، تخلیه و بارگیری مراکز تجاری و سهولت احداث پیش‌بینی شده است.

شهردار کرمانشاه بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی تاکید کرد و افزود: هدف از پیاده‌راه‌سازی خیابان مدرس کمرنگ کردن فرهنگ استفاده از خودروی شخصی و تقویت فرهنگ پیاده‌روی در شهر است.

وی به اهداف راهبردی برنامه‌ریزی‌شده و طراحی‌شده طرح پیاده‌راه خیابان مدرس اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح موجب بهبود مدیریت ترافیک، بهبود سیمای کالبدی شهری، بهسازی محیط‌زیست شهری، بهبود وضعیت خرید و خدمات و تقویت زندگی اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

طلوعی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی و اولویت‌های متناسب با امکانات موجود طرح‌های عمرانی را پیش می‌بریم، اظهار کرد: کرمانشاه در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به شهرهای دیگر خیلی عقب است و باید با ترجیح خواسته‌های مردمی بر خواسته‌های شخصی و همدلی و همراهی، این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد. وی الکترونیکی شدن آرشیو اسناد موجود در شهرداری را یکی از موارد مهم در ارائه خدمات مطلوب شهروندی دانست که موجب حفظ، نگهداری و دسترسی سریع و آسان به اسناد می‌شود.

طلوعی ادامه داد: شهرداری کرمانشاه از ابتدای امسال اقدام به الکترونیکی کردن آرشیو اسناد و پرونده‌های مناطق هشت‌گانه شهرداری، اداره املاک، سازمان آتش‌نشانی و سازمان پارک‌ها کرد و اکنون حدود ۸۰ درصد از این طرح انجام شده است.