به‌گزارش «ایرنا» محمد خیاطیان در نشست با اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران ضمن اشاره به پتانسیل‌های بخش گردشگری و اثرگذاری آن در اشتغال کشور و لزوم حمایت و پشتیبانی از این صنعت سبز گفت: درحال‌حاضر  ۲هزار و ۴۱۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۷میلیارد تومان درحال انجام است که زمینه اشتغال ۴۷۵هزار نفر (برای پروژه‌های درحال ساخت) و اشتغال ۱۱۲هزار نفر (بعد از بهره‌برداری) را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درخصوص بسته‌های سفر مطابق با شرایط کرونا تحت عنوان «سفر هوشمند» تدوین و به ستاد ملی کرونا ارائه شده است. در این بسته سفر ضوابطی همچون رعایت کامل مسائل بهداشتی، استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت هتل‌ها، عدم سرو غذا در رستوران هتل‌ها و... تنظیم شده است که با توجه به موج سوم بیماری، ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از بررسی بیشتر در این خصوص اعلام نظر می‌کند.

خیاطیان با اشاره به توانایی حوزه گردشگری کشور برای احیای دوباره تصریح کرد: هرگونه چراغ سبز ستاد ملی کرونا درصورت بهبود شرایط به گردشگری یا هرگونه کشف واکسن و دارو برای بیماری کرونا موجب می‌شود بخش گردشگری به سرعت خود را احیا کند و به حیات اقتصادی خود برگردد و این موضوع در دست پیگیری است. وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پاسخ به ضرورت افزایش دوران مشارکت پروژه‌های گردشگری نیز ضمن تایید مشکلات موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران افزود: پیگیری‌های لازم از جمله مکاتبه با ریاست جمهوری توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اخذ موافقت هیات امنای صندوق توسعه ملی انجام شده است؛ البته با توجه به افزایش قیمت‌ها عملیاتی شدن آن در کارگروه جهش تولید بررسی و پیگیری می‌شود.

در ادامه این نشست اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز با اشاره به آسیب‌های واردشده ناشی از افزایش قیمت‌ها به پروژه‌های درحال ساخت و خسارت‌های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا به بخش گردشگری افزود: توجه بیشتر به این بخش توسط متولیان امر گردشگری و دستگاه‌های موثر از جمله ستاد ملی کرونا و صندوق توسعه ملی دارای اهمیت بالایی است. همچنین طولانی شدن محدودیت‌های کرونا ضربه جبران‌ناپذیری به بخش گردشگری وارد کرده است که خود لزوم تدوین بسته‌های سفر با شرایط کرونا برای جلوگیری از زیان‌های بیشتر را ضرورت می‌بخشد.

او افزود: همچنین افزایش دوران تامین مالی طرح‌ها (اجرا، تنفس و بهره‌برداری) در قراردادهای صندوق توسعه ملی با توجه به وضعیت افزایش قیمت‌های چند سال اخیر بسیار مهم است.