در جلسه مزبور مسوولان رسانه‌های پرمخاطب و مهم استان ضمن انتقاد به نحوه محاسبه مالیات علی‌الراس برای مطبوعات که حتی توزیع روزنامه چه در حالت رایگان یا غیر از آن را مشمول مالیات در نظر گرفته است، خواستار آن شدند که شعبه خاصی برای رسیدگی به امور مطبوعات در نظر گرفته شود تا ممیزان آشنا با روال کار مطبوعات، به امور آنها رسیدگی کنند. مورد دیگری که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت، نحوه مالیات‌گیری از درآمدهایی است که در قالب پورسانت از محل دریافت آگهی، انتشار و پیگیری آن، نصیب دفاتر سرپرستی می‌شود، درآمدهایی که یک بار در قالب دفاتر مرکزی به آنها رسیدگی شده و بار دیگر اینجا نیز تحت عنوان درآمد، مشمول قوانین مالیاتی می‌شوند. در توضیح این مساله یک کارشناس اداره امور مالیاتی گفت: به جز کسانی که حقوق ثابت خود را از دفتر مرکزی دریافت می‌کنند، مودیان مالیاتی در میان سرپرستان رسانه‌ها کسانی هستند که پورسانت دریافت می‌کنند. آنها باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند اما پورسانت‌های فعالیت‌هایشان مشمول همان نرخ صفر مالیاتی است. هر چند او این نوید را داد که در طرح جامع مالیاتی، معافیت‌های قابل تاویل فعلی نیز دارای سقف و محدودیت خواهند شد.

در این جلسه نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: اولین ماحصل چنین نشست‌هایی روشن شدن وضعیت دفاتر نمایندگی و تصحیح برداشت نسبت به فعالیت‌های آنان است، برداشتی که پیش‌تر دفاتر نمایندگی را همسان دفاتر تبلیغاتی و مشمول قوانین مالیاتی خاص آنها می‌دانست و حالا روشن است که نمایندگی همان وظایف مترتب بر دفاتر مرکزی مطبوعات را بر عهده داشته و از مزایای آن بهره‌مند هستند.

کارشناسان اداره امور مالیاتی همچنین وعده دادند تا بر اساس یکی از تبصره‌های ماده ۹۷ قانون مالیات، بتوان با استفاده از امکان ارائه مدارک، اظهار و ابراز درآمد برای محاسبه مالیات برای سال‌های پیش از تاریخ ۱۳۹۸ خورشیدی، دیگر لزومی به تعیین مالیات علی‌الراس نباشد. در همین جلسه کارشناسان اداره امور مالیاتی این نکته را متذکر شدند که هر شهروند ایرانی که مقیم ایران است نسبت به کلیه درآمدهای خود مشمول قوانین مالیاتی است.