قبولی «برق» در خدمات دولتی بیرجند

 حسین خسروی در دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ستاد این شرکت به سیل شهریور امسال دراستان اشاره کرد و گفت: در این سیل مردم از خدمات شرکت توزیع برق رضایت ویژه‌ای داشتند که ما نیز به سهم خود از خدمات به موقع صورت گرفته تشکر می‌کنیم.

خسروی بر همدلی مجموعه‌های حاکمیتی در شرایط امروز کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تمام مسوولان چه در دولت و چه در مجلس باید با هم همدل بوده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که وضعیت فعلی و مشکلات اقتصادی جامعه استمرار نیابد و با فسادهای کلان اقتصادی در کشور مقابله شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به حجم بالای تیرهای فرسوده در استان به دلیل خوردگی پایه‌های بتنی گفت: برای اصلاح این وضعیت به بیش از ۲۱۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهدی دادگر گزارش جامعی از وضعیت صنعت برق استان ارائه کرد و گفت: وزارت نیرو با برنامه‌ریزی منسجم در بخش برق موفق شده به‌رغم محدودیت‌های منابع ضمن حفظ پایداری برق تحویلی به مشترکان و تداوم خدمت‌رسانی از ایجاد مشکل برای مردم جلوگیری کند.

 در این گزارش وضعیت مشترکان و میزان مصرف انرژی در استان، اقدامات صورت گرفته برای مدیریت و کاهش خاموشی‌های ناخواسته، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلف در جهت بهبود فرآیند خدمت‌رسانی به تفصیل تشریح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی در ادامه‌ گزارش خود به تشریح شبکه‌ برق از نظر پایداری در مقابل حوادث طبیعی و اقدامات صورت گرفته در استان برای افزایش این پایداری پرداخت.

دادگربا بیان اینکه این شرکت بیش از ۳۸۲‌هزار مشترک در استان را تحت پوشش دارد، افزود: ۵۰ درصد مصرف مشترکان برق در این استان در بخش کشاورزی و صنعتی، ۲۸درصد در بخش‌خانگی و بقیه در بخش‌های اداری، تجاری و عمومی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹/ ۹۹ درصد خانوارهای روستایی از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶۳۰ روستای استان از نعمت برق برخوردار است، گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی بالای ۱۰ خانوار از نعمت نیروی برق برخوردار هستند. دادگر تصریح کرد: با وجود مشکلاتی چون شیوع بیماری کرونا، تحریم‌ها، محدودیت‌های شدید اعتباری و میزان مطالبات بسیار بالا از مشترکان، با تلاش همکاران مصمم هستیم با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی کوچک‌ترین مشکلی به مردم وارد نشود. وی گفت: اجرای طرح‌های کاهش تلفات و همچنین تدوین رویه‌ها و دستورالعمل‌های جاری شرکت با رویکرد کاهش تلفات موجب دستیابی به تلفات تک‌رقمی (۹۶/ ۶درصد) در پایان سال ۹۸ شده و دستیابی به جایگاه مناسب بین شرکت‌های توزیع کشور حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به پیاده‌سازی کامل سیستم Gis تا سطح لوازم اندازه‌گیری مشترکان در کل استان اشاره کرد و افزود: ایجاد لایه اطلاعاتی مختلف همچون اطلاعات هواشناسی، سیل، گسل، راه‌ها، شهر و روستاها، معادن، چاه‌های کشاورزی بدون برق، منابع تولید پراکنده، خطوط انتقال و فوق توزیع در سامانه Cis‌اجرایی وعملیاتی شده است.