ایرج شهین باهر اظهار کرد: در حوزه مقابله کرونا، نزدیک به ۱۱میلیارد تومان هزینه کردیم و علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان مصوبه شورای شهر برای مقابله با این ویروس، یک میلیارد دیگر از محل اختیارات شهرداری هزینه‌ شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌کرد شهرداری در خصوص کرونا، در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف انجام شده است، افزود: شهرداری تبریز علاوه بر این ۱۱میلیارد تومان، به صورت غیرمستقیم نیز اقدامات گسترده‌ای انجام داده است که می‌توان به بخشودگی‌های اجاره املاک در جهت کاهش فشار اقتصادی بر مردم، اشاره کرد.

شهردار تبریز با اشاره به چگونگی استفاده از بودجه مقابله با کرونا در شهرداری تبریز، گفت: تولید ماسک، دستکش، لوازم ابتدایی تولید ماسک، تهیه چرخ خیاطی برای مساجد و تونل ضدعفونی از جمله اقدامات شهرداری در حوزه کرونا است.

وی گفت: علاوه بر این، شهرداری تبریز از محل اعتبار ماده پنج، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در مناطق و سازمان‌ها اعم از آرامستان‌ها و شرکت واحد هزینه‌ کرده، ضمن اینکه خرید تجهیزات آتش‌نشانی، ساخت تونل ضدعفونی مقابل ادارات، تهیه ماسک برای ماموران و لباس و کاور برای آتش‌نشانان از این هزینه‌کرد است. وی با بیان اینکه بخش عمده هزینه‌کرد شهرداری تبریز در ارتباط با کرونا مربوط به آرامستان‌ها است، گفت: بخش سوم هزینه‌کرد ما راجع به درآمدهایی است که از شهروندان دریافت نکردیم؛ مانند سازمان عون-بن علی، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، سازمان میادین و پایانه‌های مسافری شرکت که مجموع کاهش درآمد ما از آنها به ۳۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان می‌رسد.