این تفاهم‌نامه به‌منظور اجرای ردیف ۴۱ تفاهم‌نامه بین استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده و برای توسعه طرح‌های مردمی پایگاه اقتصاد مقاومتی بسیج استان عمدتا در دو محور طرح‌های جهش تولید و محرومیت‌زدایی، افزایش اشتغال و کارآفرینی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در این جلسه، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها را برداشتن گامی موثر به‌منظور کاستن از محرومیت‌ها در استان دانست و افزود: به‌رغم تلاش‌های ارزشمندی که انجام شده، محرومیت‌های زیادی وجود دارد که باید علل آن بررسی و مشخص شود.

داود بهبودی با تاکید بر مدیریت صحیح منابع حاصل از این تفاهم‌نامه‌ها اظهار امیدواری کرد: این اقدام به تجربه موفقی منجر شود و موجب استمرار این نوع اقدامات شود.

وی رقم اختصاص یافته به سپاه برای محرومیت‌زدایی را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امید است منابع حاصل از سهم استان از این رقم، به‌طور مناسبی برای رفع محرومیت در استان به‌کار گرفته شود. سردار عابدین‌خرم، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بسیج سازندگی استان، هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود در استان را لازمه توفیق در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه محرومیت‌زدایی دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی، سپاه و خیرین، سه ضلع این مجموعه هستند. مجموع اعتبارات این تفاهم‌نامه در قالب وجوه اداره شده و با مشارکت بانک‌های استان تخصیص خواهد یافت.